Alla inlägg under december 2008

Av Sara Eliasson - 31 december 2008 15:25

aha nu sitter man här droppandes vatten med handuken om sig, snart är det på gång. jag hoppas att allt löser sig med festen och etc för jag orkar inte kuska runt hela sundsvall bara för att allt går åt pipsvängen. snart 2009. konstigt. mkt konstigt i mina ögon.

ska väl torka håret och etc innan jag springer till lisa;D

btw, jag blir bara mer och mer förvånad över hur i hela friden man jkan få en ung kille att se ut som en gammal man:O? haha mja unders tid är inte förbi det är ju det som är sagt, forskade lite mer om twilligt filmen oxå och upptäckte till min  fasa att hon som spelar bella var huvudepersonen i den urusla filmen Jumper. suck suck suck. suck.


Av Sara Eliasson - 30 december 2008 12:52

jajemänsan. då var den avklarad. Twilligt boken eller om jag kunde drömma som den så töntigt heterpå svenska. jag säger twilligt. är inte säker på att jag stavar det rätt och kommer säkert att stava det olika. bare with me please.

redan efter de första stavelserna forstod jag att det var min typ av boken, forfattaren var suverän och jag började allvarligt fundera på om jag skulle skriva tackbrev till hon som skrev den - Stephanie Myers. så jäkla bra. jag vet. jag låter som en liten barnunge som har förälskat mig i karaktärena. och jag ska erkänna att det har jag. jag hade redan efter 18 sidor hejdlöst kastat mig in och börja älska både Edward och Bella. det kändes som att man var en del av dem redan då och gud vet hur många skrattpauser och NAWW som magnus fick utsåt och grimaserad till villket jag byw läste typ ungefär 100 sidor högläsning för ur boken innan han blev less och drog för att han redan hade läst den och jag tog över med min skrämmande snabba fart att läsa en bok, fast inte snabbare än elin dock;) hihi

jag blev så paff efter att ha kommit tll halva boken och  äntligeeeen en vampyrbok som inte bara '' onje jag kan inte vara i soljus jag dör typXD'' nää så jag låg och läste om stycken som jag gillade bäst och tro mig, allting blev lite mer bättre när jag fick läsa själv och inte var tvungen att flämta -Bella! dramatiskt hela tiden som texten löd typ hela tiden men den var fin. riktigt fin. jag älskar verkligen då Bella förklarar att hon får de fega lejonet i trollkaren från oz var terminator i gemfört med henne. jag skarattade i en kvart tror jagXD sen gilalde jag verkligen  hur de hade beskrivet då de verkligen ger hän för varandra utan att det blir för chezzee:P det var ingen våldtäkt på ostfabriken den här gången om man säger så.så i dag var jag tvungen att fylla upp begäret att se hur personerna som spelade Edward ovch Bella såg ut och började att skratta hur mkt som helst då de inte alls passade min bild och jag antar att jag aldrig skulle få till mina karaktärer till bild. too complicated I guess^^ men Iaf fick ajg höra av magnus som negar sig på filmen 24/7 eftersom han läste boken innan han såg filmen stör sig på att man inte får veta lika detaljerat om personerna i filmen som i boken. jag har bara en sak att säga. velcome to the dark side Luke;D

men men vem är jag att döma, jag kanske bara är inte liten blåst fjolla som bara bablar på om något som kanske alla tjejer i hemlighet önskar innerst inne.... hmmm. ne svara inte på det. det finns ingen gråzon på mig. antligen den som läser detta nu,( ja du) hatar mig eller älskar mig. ingen gråzon. men om du nu  hatar mig eller älskar mig så uppmanar jag alla att läsa boken och försöka att göra det innan filmen. Ciao Bella<3  XD

Av Sara Eliasson - 24 december 2008 19:33

hello. its me at christmas eve. jag har blivigt beroende av en låt som magnus har tvingatr mig att lyssna på med någon grupp som heter Pharamore eller något sådant, jag förknippar den dock med  bioshock ungefär som jag förknippar brown eyed girl med assasins creed:P

på tal om jul jag fick VÄRLDENS bästa julklpp av min älskade bror- Fall Out Boy'     s nya skiva Folie a Deax :D:D:D:D:D:D:D sara is happy happy happy:D

ne men seriöst det var bara guld värt allså<3 I love you babe<3

 och sen fick jag två jättefina julklppar av lisa, jag orkade inte vänta och öppnade dem innan julafton, sorry lisa;D hahaahahaha

i dag har det varit lugnt, jag har bara glott på ronja rövardotter vilket var hur lägesen som helst var det sjukt längesedan jag såg den och jag började att skratta när de säger att de är syskon och birks mamma bara säger lite argt - jahaja, det vet jag hur det blir med det om ett par år! hahahha vuxenhumor, borde de ha det i en barnfilm?:P hihi

sen ska jag ju spela in 3 låtar hittlis med lilla lisa som är en nazist från då till då:P hahah I love you bara så du vet babe;D men nu ska jag dran u äre presenter på gång:D

 (låtarna ------>  Mcfly -Walk in the sun, Mr Big - to be with you)

ho- ho- ho and a happy new year<3

Av Sara Eliasson - 22 december 2008 16:22

jaha ja här sitter man igen, på knö eftersom mormor har snott stolen som ska vara till datorn in till köket, surt sa sara:P

men men det är inte mkt att göra sitter på knä och sjunger lite på its my life med nom jovi eftersom jag blir så glad när jag ser erik på körslaget, han är bra utan freaking EMD, när ska han fatta det själv tro? bulldoften finns i hela lägenheten och jag känner ett litet mys i kroppen som inte har varit där tidigare, är det kanske julglädjen kanske? vem vet det kanske är en grå liten hustomte som min farfar tror existerar som har varit lite shysst i år och ger mig lite julglädje. sitter och väntar på mat oxå, har sprungit runt som en iller i den stora staden härnösand och shoppat julklappar och har ÄNTLIGEN fixat en klänning till nyår, var rädd för att jag inte skulle hinna men allting löser sig väl tills slut som sagt.

har en pälsmössa på mig, dom där som är jättepoppis nu och som lilla blondinbella( god i hate her) struttar runt i på premiärena med. fast det är inte min. men jag gillar den. jag ska ha en egen.

sov tre ynka timmar i natt oxå så jag håller på att sommna där jag sitter på mina knän men jag kan inte somma här på golvet det sparar vi till en annan dag^^ För att min bror satt uppe hela natten i mitt rum och spelade spel medans jag sov bakom hans rygg, det sög totalt. jag var assur i morse som vanligt som alla som känner mig vet att jag är.... men det gick över fort, trodde att jag började attt bli knäpp ett tag men på två dagar har jag klarat ut Bioshock^^ (stolt) puss och see ya babes whenever I see ya all,D<3

Av Sara Eliasson - 19 december 2008 14:33

jööses vad jag är trött på allt omkring mig,m det verkar som om alla bara går på något slags jävla batteri som bara fortsätter att gå utan att stanna upp och se vad som h'änder omkring en. så är det.

jag önskar att folk kunde se allt som händer och inte bara vara lite snäll när tv 4 visar en fassargala åt jordens alla barn. jag har ingenting mot andra barn får det men jag har fått veta saker i dag som får mig att vilja lägg mig ner på govlet och bara kippa efter luft som någon hade slitit all min livskraft ur mina lungor och stampat på det.

jag undrar hur barn har det som faktiskt har någon att lita på? jag vet inte. jag vet ärligt inte. jag avundas de som har haft en bra barndom och önskar ingen de som jag har fått gått igenom, ingen inte ens mina värsta fiender. för det finns inget som slår känslan att vara hjälplös, att vara sdjälv, att vara utlämmad i en värld där de stor puttar fram en till avrättnigsbordet för att rädda sitt eget skinn. gud vad jag fruktade att vara själv i den stiora världen när jag var liten utan att veta vad jag skulle göra för att skydda mig själv och den jag håller närmast mot vad vi höll på att bli krossade i mot.

jag önskar någon kunde sett vad som hände, att någon kunde se att redan då karvades mitt inre ut och blev spillror under de klippor man blev knuffad mot, jag önksar att någon hade vetat hur det var att vara hels själv. jag önskar jag visste hur det var att ha en pappa.

i bland önksar jag att jag aldrig blivigt född. det önskar han nog oxå om mig. förlåt för att jag föddes, förlåt att jag förstörde din värld, förlåt för att jag försökte göra allt för att du skulle tycka om mig som alla pappor normalt ska göra atomatiskt, förlåt mig för att jag försökte göra dig stolt gång på gång. det var en jävla misstag som jag inte tänker göra om. var lugn, jag skriver inte om DIN fucking kuk familj, behåll den jäveln! En dag kommer ni alla att inse att ni inte är ett dugg bättre. inte ett DUGG bättre.

luften kommer tillbaka, vart tog alla år vägen? varför slutade jag inte när jag såg att du bara såg din egen smärta, varöfr slutade jag inte att vara duktigt och vara så jävla bra redan när allt bara hanlade om dig? nej förebrå dig inte! jag som var liten skulle sett på direkten att du hade gått i mot din instinkt och i ställlet för att skydda oss vända din rygg och lät din kalla skugga låta oss frysa ändå in i märgen. tog allt vårt soljus och använde det själv. jag önskar inget barn det jag har varit med om. jag är inte den enda. jag vet det. men jag vet även att ingen förstår oss, bara vi, oss maskrosbarn vet hur det är och ingen, verkligen ingen hur välmenade de än är kommer att förstå vad det är som sitter på en själ. ingen.

för jag. jag är en maskrosbarn.

<3

Av Sara Eliasson - 12 december 2008 19:36

jjaa din läser jag men ingen annans;)<3

Av Sara Eliasson - 12 december 2008 18:56

hey hey jag tror jag ska säga det. jag läser inte andras bloggar. det är såååååååååååååååååååå tråkigt att jag dör. det suger.

en ny del av vårat samhälle.

look with your greedy eyes. I am gonna dance on your grvae when you all are dead, smileing and laughing haha.

ta det som en chinadoll som man inte är. repiterar INTE.

I made a crack in yot christal, but am I the smasher? oh good I hope so.

money money money, must be funny i a rich mans world.

watch and youll se, I dont wanna be, part of tour world.

hihi-P. p. p . p. p.Eace

sorry if im shaking of fearXD

eller NOT!XD

Av Sara Eliasson - 11 december 2008 20:55

har haft en alldels underbar dag, utan varken tjafs eller liknade. det har varit bara för kul trots att jag fick gå en bit i en snöstorm men som man säger, lite kyla håller humöret uppe. blev jätteförtjust i lilla Nova som verkligen var så söt att man kunde bara ha ätit upp henne eller tagit med henne om man hade fått för hennes mamma vilket jag inte tror:P

har lite ont i fötterna men det är sånt man får leva med. jag anser mig vara lycklig för stunfen och ingen verkligen INGEN kan ta det i från mig. even tho I see hell in your eyes, But heaven are giving me wings to fly above it all.



''From day one I talked about getting out.
But not forgetting about,
How all my worst fears are letting out.
He said why put a new address on the same old lonliness?
When breathing just passes the time,
Until we all just get old and die.
Now talking's just a waste of breath,
And living's just a waste of death.
And why put a new address on the same old lonliness?
And this is you and me and me and you until we've got nothing left.'''

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards