Alla inlägg under december 2010

Av Sara Eliasson - 30 december 2010 11:01

blaha, mina startmeningar har oftast sådan tyngd i dem:P haha

bla?

vem säger bla?

jo jag, sara såklart=)


verkar som att det är fullt liv för folk i staden att hitta fest till myår, tur att jag redan garderat mig sen flera månader tillbaka med planneringen att vara med lisa, dock har problem stöts på och jag får härdsmälta väldigt fort( det syns inte på mig dock) men jag är fruktansvärd lättstressad när det  kommer till smådetaljer(beroende på vad det är, i bland skiter jag totalt i sådan om det det är saker som är oviktiga) vilket driver mig till vannsinne då det känns som att man blir atalas helt plötsligt och har världen på ens axlar innan mn rätarpå ryggen och känner att det kanske inte var så farligt.

fast. det tycker jag aldrig när jag väl står där hukad med armarna uppåt mot himlen och desperat söker efter något som kan hjälpa mig.

hm.

svårt det där.


varför berättar jag det här då?

jo, därför att de flesta verkar ha uppfattningen om att jag skulle vara wonderwoman som aldrig blir stressad eller gråter etc och bara är en fucking biatch när det kommer till kritan.

vilket inte är fallet.

jag har jobbat superhårt för att ens kunna visa att jag har känslor för någon då det varit lättare att sätta uppe n mur för omvärlden och låsas att allt är bra.

men gissa vad.

det är inte alltid fucking bra.

helt ärligt talat är jag trött på att bli behandlad som jag var gjord i sten, för det är jag inte.

sen tänker jag inte atomatiskt falla ner i det klassiska facket ''jag är för svag för att kunna göra något'' som de flesta kvinnor bekvämligt nog väljer bara för att de uppfostarast till andra klassens medborgare och allmänt klysiga så att män kan få känna sig manlig.

tyck vad du vill -  det är fortfarande sanningen.


VARFÖR finns det ingen jävla gråskala för?!

säg mig det?!

måste man antingen bli behandlad om en sten eller som en porslindocka? finns det inget som helst utrymme för en mer modernare syn på män och kvinnor?

god, i hate society sometimes.


det är nu jag blir stenen, för jag blir behndlad som en, varför ska jag bli behandlad annourlunda för att jag inte har de passande åsikter som ska vara hos kvinnor?

varför?

folk säger det aldrig till en men jag kan se det i deras ansikten(jag är nämligen expert på kroppsspråk med så folk är jäkligt lättlästa) att de tycker man är obekväm och den värsta fördomen som jag hatar, alla som står för kvinnliga rättigheter är lesbiska eller liknande.

fy för dem fördomen som både de flesta män och kvinnor har i dag, dont lie, i know you think that.

visste du att de flesta unga kvinnor vill bli hemmafru?

jag menar vad i helvetet!?

jag säger då det, om det är farligt att visa barn våld på tv så nå fan ska vi slita bort dem från de där så-kallade-kvinnorna som är ''hollywoodfruar''.

neeeeeeeej, det skickar verkligen inte fel signaler till unga flickor och tonåringar.

- kom i  håg girlz, att om ni blonderar håret och steker er i 40 år och gör inplantat och ser ut exat som varandra, INGEN! får se annorlunda ut, då.... då får ni....... tada........ en RIK MAN! alla flickors dröm!:D


FUCK THAT!


om jag så ska leva fattis som en kyrkråtta för restan av mitt liv så ska jag iaf känna att jag inte horade för att få de pengar jag tjänade in.

ja, jag tycker det är mer eller mindre horeri över det hela.

tänk efter, de lagar mat, städar och tar hand om barnen(aka super medans barnflickan tar hand om barnen som aldrig kommer att få känna sina föräldrar egentligen, maria montamez eller vad fan du heter, det hör gällerdig oxå!)

och hur många hundra ska vi sätta på att de aldrig säger att de har huvudvärk? aha, just det.

det är ett yrke mina damer och herrar, det äldsta, att ha sex för pengar, jag kom inte på det och det kommer säkerligen inte slutat med mig.

its called, being a whore, även om hollywoodfru låter snyggare. de är fortfarande horer, lyxhorer.

ha!

ÅÅÅÅÅH DET KÄNDES BRA!

det där har kokat i mig som en ångmaskin. jag vet, men jag har fortfarande rätt. och det vet ni.

puss

Av Sara Eliasson - 28 december 2010 10:43

hejsan alla där ute?

hmh.



nu var det jättelääääääängesedan jag skrev någoting överhuvudtaget, inte för att jag inte vill, det är det där med min förmåga att spendera pengar på saker som inte är på prio-listan.


nu är det något som riktigt skakat min värld, men men men det säger jag banne mig inte här för det är bara för folk som känner mig bättre än någon som bara går in på bloggen i bland och tittar, inte för att det är fel med det men ja, ni fattar vad jag menar.

jag hade till och med skapat en liten lista på saker jag ville skrika ut mina åsikter om(som vi alla vet har jag svårt att vara tyst om sådant) men det känns som att ja.. det känns som att jag kan låta de vara... eller?

Det är ju så roligt att vara elak.... hehe.


ja! jag vet, jag kan ju berätta att min ponnyaka vad nu jag känner för att kalla honom aka min bror aka magnus är hemma under jul med sin flickvän madeleine och min jul har varit UNDERBAR! kort sagt:D

jag älskar när man slipper stressa och bara får sitta och mysa vid grannen eller vid julmaten, jag missade till och med(det därvid tretiden på julafton och sådant) kall-anka(norrlänkst utal, i think? haha) för att jag bara gick runt och var allmänt gosig, ja. jag kan säga det ordet om mig sj:D


fick sjukt sköna julklpappar med, personliga som pengar inte kan mätas i tycker jag.


  • ett AWSOME historiebok över min och lisas vänskap under de 4 år(wow!:D) som vi känt varandra, började nästa att gråta utan bland folket i birsta när jag såg den vackra skapelsen<33
  • fable 3 från magnus samt örhängen som han skrivit'' för helvetet'' på ettiketten i stället för god jul eller dylikt, jag höll på att dö av skratt när jag såg det xD man måste känna oss för att förstå<3
  • sminkväska, parfym från mamma som jag mer eller mindre hade pekt ut själv innan;P
  • en tavla med loggan av stones som madeleine målat sj till mig plus ett armband hon gjort och knäck! sheeees a keeper! hahah nej men seriosly, im sooo happy for magnus skull:) (and mine too hehe)

mer behöver man inte, jag tror inte att man uppskattar saker mer bara för att man får ett helt lass med julklappar, snarare tvärt om, jag är tacksam för det jag har och gapar inte efter mer som de som har allt oftast gör=)


lyssnar på carrie underwood lista på youtube, jag suger mig längre ner i contry-träsket and i like it, varför har jag aldrig upptäckt det här tidigare, jag älskar leilas kommentar till det,

- contry är ju typ som usas dansband.

hahha

ja, det  är säkert så men nu råkar jag vara uppvuxen med dansband och gubbrock så det är inte direkt som att jag inte kan lyssna på det.


ska jobba i dag med, känns inte som att man gör annat, eller? pengar pengar pengar folk pngar pengar.

suck.



det finns en känd låt av Dolly Parton som jag föll för första gången jag hörde den - Coats of many colors


My coat of many colors
That my momma made for me
Made only from rags
But I wore it so proudly
Although we had no money
I was rich as I could be
In my coat of many colors
My momma made for me


My coat of many colors
That my momma made for me
Made only from rags
But I wore it so proudly
Although we had no money
I was rich as I could be
In my coat of many colors
My momma made for me

But they didn't understand it
And I tried to make them see
That one is only poor
Only if they choose to be
Now I know we had no money
But I was rich as I could be
In my coat of many colors
My momma made for me
Made just for me
 

 

textbiten, som jag vet ingen orkar läsa egentligen handlar om att när dolly var liten så sydde hennes mamma en kappa av trasor för att de hade inte råd att köpa henne någon och hon var så stolt över den för att det fanns kärlek i den när hennes mamma gjorde den åt henne och biten där hon säger att hon är rik fast hon var fattig för att hon hade kärlek även om andra barn hade pengar.

jag älskar det för att det är så pass sant - folk får påstå vad de vill.

det är ensamt på toppen.


jag älskar alla som är mig nära<3

puss



Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards