Direktlänk till inlägg 28 december 2010

hurry, hurry, you put my head in sucha flurry, im in purgatory.

Av Sara Eliasson - 28 december 2010 10:43

hejsan alla där ute?

hmh.



nu var det jättelääääääängesedan jag skrev någoting överhuvudtaget, inte för att jag inte vill, det är det där med min förmåga att spendera pengar på saker som inte är på prio-listan.


nu är det något som riktigt skakat min värld, men men men det säger jag banne mig inte här för det är bara för folk som känner mig bättre än någon som bara går in på bloggen i bland och tittar, inte för att det är fel med det men ja, ni fattar vad jag menar.

jag hade till och med skapat en liten lista på saker jag ville skrika ut mina åsikter om(som vi alla vet har jag svårt att vara tyst om sådant) men det känns som att ja.. det känns som att jag kan låta de vara... eller?

Det är ju så roligt att vara elak.... hehe.


ja! jag vet, jag kan ju berätta att min ponnyaka vad nu jag känner för att kalla honom aka min bror aka magnus är hemma under jul med sin flickvän madeleine och min jul har varit UNDERBAR! kort sagt:D

jag älskar när man slipper stressa och bara får sitta och mysa vid grannen eller vid julmaten, jag missade till och med(det därvid tretiden på julafton och sådant) kall-anka(norrlänkst utal, i think? haha) för att jag bara gick runt och var allmänt gosig, ja. jag kan säga det ordet om mig sj:D


fick sjukt sköna julklpappar med, personliga som pengar inte kan mätas i tycker jag.


  • ett AWSOME historiebok över min och lisas vänskap under de 4 år(wow!:D) som vi känt varandra, började nästa att gråta utan bland folket i birsta när jag såg den vackra skapelsen<33
  • fable 3 från magnus samt örhängen som han skrivit'' för helvetet'' på ettiketten i stället för god jul eller dylikt, jag höll på att dö av skratt när jag såg det xD man måste känna oss för att förstå<3
  • sminkväska, parfym från mamma som jag mer eller mindre hade pekt ut själv innan;P
  • en tavla med loggan av stones som madeleine målat sj till mig plus ett armband hon gjort och knäck! sheeees a keeper! hahah nej men seriosly, im sooo happy for magnus skull:) (and mine too hehe)

mer behöver man inte, jag tror inte att man uppskattar saker mer bara för att man får ett helt lass med julklappar, snarare tvärt om, jag är tacksam för det jag har och gapar inte efter mer som de som har allt oftast gör=)


lyssnar på carrie underwood lista på youtube, jag suger mig längre ner i contry-träsket and i like it, varför har jag aldrig upptäckt det här tidigare, jag älskar leilas kommentar till det,

- contry är ju typ som usas dansband.

hahha

ja, det  är säkert så men nu råkar jag vara uppvuxen med dansband och gubbrock så det är inte direkt som att jag inte kan lyssna på det.


ska jobba i dag med, känns inte som att man gör annat, eller? pengar pengar pengar folk pngar pengar.

suck.



det finns en känd låt av Dolly Parton som jag föll för första gången jag hörde den - Coats of many colors


My coat of many colors
That my momma made for me
Made only from rags
But I wore it so proudly
Although we had no money
I was rich as I could be
In my coat of many colors
My momma made for me


My coat of many colors
That my momma made for me
Made only from rags
But I wore it so proudly
Although we had no money
I was rich as I could be
In my coat of many colors
My momma made for me

But they didn't understand it
And I tried to make them see
That one is only poor
Only if they choose to be
Now I know we had no money
But I was rich as I could be
In my coat of many colors
My momma made for me
Made just for me
 

 

textbiten, som jag vet ingen orkar läsa egentligen handlar om att när dolly var liten så sydde hennes mamma en kappa av trasor för att de hade inte råd att köpa henne någon och hon var så stolt över den för att det fanns kärlek i den när hennes mamma gjorde den åt henne och biten där hon säger att hon är rik fast hon var fattig för att hon hade kärlek även om andra barn hade pengar.

jag älskar det för att det är så pass sant - folk får påstå vad de vill.

det är ensamt på toppen.


jag älskar alla som är mig nära<3

puss



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 11 september 2015 12:59

jag känner mig så otroligt ensam utan min fina fästman att komma hem till efter jobbet, men jag vet att han älskar hålla på med militären så jag antar att det som gör han lycklig gör mig lycklig. helt otroligt att vi har klarat ett helt år och en m...

Av Sara Eliasson - 14 juni 2015 10:59

Wow vad jag inte alls bryr mig om att lisa holm är död. Finns 5 minnes grupper! 5! Lol som hon kan se dem liggandes på bårbordet. Jag blir äcklad av att se folk som försöker få pk poäng av någons död. För lets face it, unga människor dör en hemsk d...

Av Sara Eliasson - 7 maj 2015 21:52

tja så jag testar saker, kollar på hockey spelar carrie underwood för mig sj och njuter av att börja kunna andas igen efter två veckors förkylning. fundera lite på varför så få gillar country, kanske för att de är så gammaldags för de flesta, tr...

Av Sara Eliasson - 25 mars 2015 21:54

egentligen så handlar det inte alls om att jag inte har lust, det är mer om att jag är övertygad om att jag en dag kommer säga något orespektfullt/sant (alla gånger sant, c'mon its me) mot någon som är i min omgivning. faktiskt så kliar det litegra...

Av Sara Eliasson - 29 december 2014 23:21

insåg att jag sjunger igen, har efter en smula klagan från robert om att jag varit tyst länge börjat igen, lite skumt från början, när det en gång varit som att andas för mig, men nu är det i gång igen, jag kanske inte tänker göra det på beställning ...

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards