Alla inlägg under december 2011

Av Sara Eliasson - 29 december 2011 22:51

har börjat anända sensodyne,stavas det så? jävla illningar i tänderna, funderar seriöst på om jag ska spara ihop till en ny plastskena till tänderna, jäkla rånare tandläkare ska vara.....

har haft sällskap av min bror och hans tjej sedan den 22 och julen ar supermysig, fick underbara presenter och en stor del värme<3

 

magnus, madde och jag:D




har bliivigt sjuk, perfekt tajming som vanligt, pank efter julen och smånervös (mkt) innför skolan nu i januari, även om jag alltid varit smart i skolan så har jag alltid varit lat eftersom jag inte behövde jobba för samma nivå som andra som jag fick fick höra av en gammal berusad högstadieläre på väg hem från krogen, tja, är det inte svårt så antar jag att det är lätt att bli det.

men, nu ska jag köra huvudet in i väggen och ge det en ärlig chans verkligen:D


har klippt mig, finally! öch är supernöjd som  alltid när magnus är framme med saxen, min lilla begåvade bror^^


är sjukt orolig för en människa som ska höra av sig till mig, snarast annars kommer jag att terrorisera till hon svarar.




iaf gott nytt år bastards!<3


puss

Av Sara Eliasson - 21 december 2011 00:48

yes, helt rätt, i natt blir det funderingar, fast inte så långa, fick en liten(enorm)knäpp på näsan för ett par timmar sedan då jag tröttnat på tvpelet ( ja, jag spelar sånt, lev med det, Ill kick your ass any day!) och slog över till svt och såg slutet på ''gazas tårar''........


två saker är jag nu tvärsäker på just nu.

1. religon = död,krig och allt annat som finns, sen den biten som ska vara bra med det hela inte väger tillbaka vågskålen i  mina ögon, om jag var typ gud skulle jag bara köra syndafloden och skita i arken.

2. om du inte befinner dig i ett rasande krig, så har du det bra, håll käften och ta en ipren om det gör ont i huvudet, du har det tillräckligt bra för att gnälla på att ditt liv skulle suga.


3 små pojkar, rummet solkigt, människor står runt omkring, uprörda, skriker. en kvinna kysser frenetiskt pannan på den äldsta, en femårig pojke med vidöppna bruna ögon som stirrar tomt ut, hålet i hans bröstkorg ser ut som ett brännmärke, inget mer, ändå är det allt som behövs, en kula.

en kula för att aldig mer le, en kula för att aldrig mer leka, lära sig eller växa upp.

gud vare dem nådiga ekar genom rösterna, hur mkt nåd de än får av gud så gav inte israe de isreliska soldaterna det, den minsta på bara två år, hans nåd glömdes bort då kulan trängde igenom hans bakhuvud, en avrättning, och allt i namet av gud.


jag vet, det är upprörande, och jag hoppas att du blir upprörd av rätt anledning, att någon ansåg sig ha rätten att avrätta ett liv som knappt börjat, inte för att jag kritiserat religonen som är oljan på elden.


jag borde skrika, gråta, vara förbannad, men allt som kommer igenom mitt huvud är pojkens ögon, de vackra ögonen som inte längre levde, vad de kunnat bli, kloka, envisa, hemlighetsfulla....


vi kommer aldrig att veta, ingen av oss


Av Sara Eliasson - 15 december 2011 22:29

bloggtiteln? sant, vet exat varför med, alla som var ung eller gammal på 90-talet diggar den, seriöst diggar den.

det enda jag vet är

  1. han är värdelös
  2. han har snott under pressure  av queen och bowie till refrängen.
  3. enda anledningen till att låta ens är värd att omnämnas är för att han snott ref.
  4. han påstår att låten har mening, att folk blir dödade och tar droger, newsflash! WE KNOW!
  5. han påstod att han inte snott sample först, what a hero.

men nog nu, vi vet alla vad som händer med gamla pundare...... de tar jobb som jultomten!!!

iaf enligt unfs hemsida som jag läste i journalen, som handlade om en brud som varit med sedan liten på upmuntran av sin mormor etc,vilket då kommer mig till min slutfråga, var hennes alkholisering så svår som åtta år att hon var tvungen att bli intvingad i ett nykterhetsförbund?

hahaha

tanken finner mig skrattretande.

no but seriously.


jag har även sj blivigt inlurad av ett vackert ansikte andra året i gymnasiumet, jag gick självmant med och självmant ut.

en berfrielse, jag kommer i håg orden,  att jag '' sj ville ta ansvar för mitt alkoholkonsumering.''

sant, så sant.


för om vi tänker på det, oavsett om jag är med i unf eller inte så kan jag fortfarande supa skallen av mig, och tro mig, det har jag gjort ett antal gånger från den dagen jag var 15 år gammal.

följ min lilla summering, enligt skrämselpropaganda av unf så ska jag med alkolister i familjen, tidig erfarenhet av alkhol ligga död i en rännsten.

gör jag det?

nepp, för jag väljer hur jag lever mitt liv, och behöver inte nån slags moses tio budord eller mammas smäll på fingrarna för att veta när det är dags att sluta, genom att jag har fått leva, min erfarenhet med allt jag kommit i kontakt med gör att jag kan göra rationella val baserad utifrån den kunskap jag stött på, dvs alkohol.

jag skulle betala för att se de blåögda UNFarna stiga in bland påverkade människor och se vad som händer, lets face it, they are kattmat, simple because, de har inte en susning vad de snackar om helt enkelt, så ta en shot och håll käften om alkoholens nederlag innan du vet vad du babblar om.


alkohol kanske är ett säker väg ner i helvetet, men det är du som håller i bromsen och gasen dit, glöm aldrig det.


puss


Av Sara Eliasson - 11 december 2011 23:45

seriöst, jag hade skrivit ett kick-ass inlägg för ett par dagar sen, vad tror ni händer? jo fucking blogplatsen vägrar att visa den delen av texten jag skrivit, cencur?(ser misstänksam ut)

fattar ni hur svårt det är att skriva med mina naglar?! gör ni det?! vad som  vanligvtvis tar mig ett par sekunder att skriva en mening( ja, jag är snabbt.. blabla jag får väl bli diktamenperonnågot) till typ 3e min, frustreande!

det är ju därför jag inte orkar blogga, det, och att tangentbordet inte hinner med mig när jag skriver, tur för mig att jag gått ner på snigelfart nu då satt fukkin tangeterna hinner med.


eftersom jag nu har dessa sötnosar(Naglarna) med priset att skriva som en( fult ord med antydan åt något som är förbjudet socialt i sverige) så måste jag berätta om min senaste upptäckt, jukonsalva.

allvarligt talat, kärlek trots de skumma ind tex, bivax, torksleverolja och linoment, heter det så?

ah antagligen inte, så stäm mig, det är sent och jag är trött på mina porrstjärnnaglar(nästan iaf:O en aning kortare, tack fråga olle dok för den infon!) och det känns i hjärnan att  man måste upp i morgon, hjärnan bara - haha bara för att det är vardag ska vi minsann lura henne att hon är tröttare! jag ser teenage mutant ninja(hero) turtles skurken vid den tanken.. hmm:D


snart e det jul och det betyder mys och lys i mörkret med plastgrannen som jag tycker blev awsome( för att vara en plastgrann iaf) och köpa in julklappar och bli rånad av butikerna för att vi är typ fetast kapitalisterna, yeaay länge leve kapitalismen...-_-

såg på nobelmidagen med och flippade ur då en gammal rövslickande kärring väller ut sig meningen

- ''vi vill se överheten äta, det är precis som det alltid har varit''

well, fuck you! vem gjorde dig till expert på historia fru-jag-är-smycke-blabla.

jag fullständigt kokar vid tanken på att det ska finns människor som anses vara bättre än andra, om jag fick som jag ville skulle jag mula deras ansikten i tallrikarna, ingen människa ska anse sig vara bättre än någon annan, specillt inte små rövslickande vesslor som är så titelkåta att det rinner om dem.

nej tack, jag är ledsen mamma men om det ska vara så blir jag kommunist och frånsäger mig den smula rojalist som inpräglats på mig vid uppfostran , viva la france!!

jag skulle fullständigt dua en kunglighet. ohhhhhhhh!:O hur vågar hon, det är ju emot lagen och skit, well i mina ögon är du bara en männsika och allt annat kan du ta och stoppa upp där kungen varit( camilla hedemark tex)

puss

Av Sara Eliasson - 8 december 2011 18:53

raaaaawr, fick iden att byta färg på naglarna i går, klockan halv2 på natten samtidigt som jag halvglodde på CSI miami.
om man säger såhär, det är tur att jag tog lila i stället för rött då hade sett ut som någon hade bitit mig i varenda finger, sen så får jag skylla mig sj som satt och gjorde det i beckmörkret^^
CSI miami var dock det löjligaste jag hade sett, om jag hade varit en olincerad läkare som hjälpte krimenella skulle jag banne mig inte lämmnat bloddränkta trasor och kulan i en soptunna på min ''klinik'?
hahahahahahaha
allvarligt talat, barnpogram för vuxna vad är det?
 
 den alltid kvinnliga konstiga obducent/datasnille -åh vi har hittat ett halsband och det finns bara 30 i världen,vilken tur! vänta så ska jag spåra i register på folk som inte finns med då de
är förstagångsförbrytare, oj vad bra att det kom upp en helt perfekt profilbild på vå misstänkta, och titta hon hade det där halsbandet för det har jag hackat mig in på något olagligt sätt fast det spelar ingen roll just nu för vi letar ju en mördare:D
 
hårdkokt manlig medelålders vit ledare(barnfri men har barn)- bra, 'min wannabecoola andreman'', hämta in honom. ser sammanbiten ut.
 
alla som ser på det där för kul skull och för att det är spännande kan lika gärna byta till bolibompa.
 
 
är så sjukt trött egentligen att jag borde gå och sova men har ju en massa ''roliga'saker att göra idag, sa'ker man suger musten ur en på två sekunder men har iaf misfits i dag att se fram emot, bästa serien efter supernatural och walking dead, rek varmt om man gillar lite halvsjuka storyplots och helt knäppa karaktärer:)
nää nu ska jag göra något så jag slipper känna mig som atlas( inte kartboken, han som håller upp världen på sina axlar, idiot.)
 
 
misfits, och ja det heter som bandet, deal with it!
spola tillbaka tiden, okontrollerad sexuell dragningskraft på alla via kroppkontakt,odödlighet (efter mkt om och men), höra andras tankar och sist men inte minst - bli osynlig.
blanda allt med ungdomsbrottslingar, samhällstjänst och
allt på brittiska, kan det bli bättre? :D
 
 
 
 
puss
 
 
 
 

Av Sara Eliasson - 8 december 2011 11:20

därför att kärlek är en sådan gammaldags ord
Och kärlek utmanar dig att ta hand om
Folket i utkanten i natten
Och kärlek vågar dig att ändra vårt sätt att
Sköta om oss själva

 
raaaaawr, fick iden att byta färg på naglarna i går, klockan halv2 på natten samtidigt som jag halvglodde på CSI miami.
om man säger såhär, det är tur att jag tog lila i stället för rött då hade sett ut som någon hade bitit mig i varenda finger, sen så får jag skylla mig sj som satt och gjorde det i beckmörkret^^
CSI miami var dock det löjligaste jag hade sett, om jag hade varit en olincerad läkare som hjälpte krimenella skulle jag banne mig inte lämmnat bloddränkta trasor och kulan i en soptunna på min ''klinik'?
hahahahahahaha
allvarligt talat, barnpogram för vuxna vad är det?
 
 den alltid kvinnliga konstiga obducent/datasnille -åh vi har hittat ett halsband och det finns bara 30 i världen,vilken tur! vänta så ska jag spåra i register på folk som inte finns med då de
är förstagångsförbrytare, oj vad bra att det kom upp en helt perfekt profilbild på vå misstänkta, och titta hon hade det där halsbandet för det har jag hackat mig in på något olagligt sätt fast det spelar ingen roll just nu för vi letar ju en mördare:D
 
hårdkokt manlig medelålders vit ledare(barnfri men har barn)- bra, 'min wannabecoola andreman'', hämta in honom. ser sammanbiten ut.
 
alla som ser på det där för kul skull och för att det är spännande kan lika gärna byta till bolibompa.
 
 
är så sjukt trött egentligen att jag borde gå och sova men har ju en massa ''roliga'saker att göra idag, sa'ker man suger musten ur en på två sekunder men har iaf misfits i dag att se fram emot, bästa serien efter supernatural och walking dead, rek varmt om man gillar lite halvsjuka storyplots och helt knäppa karaktärer:)
nää nu ska jag göra något så jag slipper känna mig som atlas( inte kartboken, han som håller upp världen på sina axlar, idiot.)
 
 
misfits, och ja det heter som bandet, deal with it!
spola tillbaka tiden, okontrollerad sexuell dragningskraft på alla via kroppkontakt,odödlighet (efter mkt om och men), höra andras tankar och sist men inte minst - bli osynlig.
blanda allt med ungdomsbrottslingar, samhällstjänst och
allt på brittiska, kan det bli bättre? :D
 
 
 
 
puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Av Sara Eliasson - 8 december 2011 00:11

åh det har varit en bladning som hette duga de senaste dagarna, alllt från ren skär lycka till hat och ilska.

nepp det är inte lätt när man kastas fram och tillbaka helafukking tiden.

men

vi försöker att gå tillbaka mot motorvägen igen när vi krashat i diket, ingen ide att lägga sig ner att dö.


<3



puss


Av Sara Eliasson - 3 december 2011 20:11

en smula ledsen, sorgsen och nedstämnd i dag.


har inte riktigt fått grep om det och jag vet vad det är som lurar bakom det, jag vet exat vad som gör att jag sitter och gråter till Gleelåtar och helst av allt vill gräva ner mig under jorden och försvinna ett tag helt.


seen kommer alltid alla följetänger av allt fucking annat som varit tillsammans med det som startat allt, hur svårt allt varit, hur jag hållt mig fast med fingertopparna för att  inte ramla av kanten.


cement har runnit genom mina ådror, allt för att överleva...


puss




Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards