Alla inlägg under maj 2009

Av Sara Eliasson - 31 maj 2009 09:58

det här, är min mamma<3 

en mors- dag allså.

jag behöver ingen morsdag, jag älskar min mamma lika mkt året runt, alla dagar, tjugofyrasju.

min mamma är lätt hetare än alla andra sönderpermanetade, blonderde 80-tals horor som ser ut som de gått på droger hela sitt liv men ska bara vara 40 år och se ut som de är 65.

min mamma är 40 och fortfarande vacker.

hon är så mkt mer än vad ni någonsin kommer att vara.

jag betvivlar att min mamma kommer att fortstå att jag älskar henne mer bara för att jag slänger fram ett grattiskort och en blombukett, sådant är bara för familjer som egentligen avskyr varandra. varsegod, en dag får du, kärringjävel, en ren formalitet så kan jag fortsätta att hata dig resten av året sedan.

nej.

så vill jag inte vara.

när jag var mindre trodde jag att alla hade en sådan relation som jag har med min mamma, jämtsälld förstående och mkt nära.

blir alltid lika chockread när jag inser att det finns många i min närheten som verkligen inte alls har en relation till sin mamma utan bara är med familjen när en utomstående hotar gruppen familjen består av, ahh... vi och dom känslan.

det finns ingenting som pressar ihop en familj som verkligen hatar varandra egentligen.

men ville bara säga, jag skiter i er, jag avundas er inte, jag tar allt för jag vet att min mamma kommer alltid att stå kvar vid min sida oavsett om det är bra eller dåligt, sol eller regn.

hon bara finns där för mig.

är det inte så det ska vara?

jag älskar dig mamma<3


Av Sara Eliasson - 30 maj 2009 10:43

lyssna på:

Ben Lee - Catch my diease

Cobra Starship - Bille Jean ( Michael Jackson cover )

Kelly Clarkson - I do not hook up

Brokencyde - Freaxxx

Rasheeda - My bubblegum

Darin - Runaway

Marilyn Manson - the fight song remix

Muse - Starlight

Katy Perry - One of the boys

Alcazar - Stay the night


observera - jag struntar fullständigt om jag lyssnar på låtar som var poppis för flera år sedan, jag är ingen slav till samhällets ''nya'' musik.

jag lyssnar på det jag gillar, inte vad som är mest poppis på radion.

slut på meddelande.



Av Sara Eliasson - 29 maj 2009 18:06

hejsan=)

så för ett par dagar sedan läste jag en söndagstidning, jag läser vanligtvis aldrig tidningar eftersom det bara står goja i dem men iaf så stod et på framsidan.

''Tove bloggade sig ur krisen''

jag bara, aha, vad är det då?

jo då var det en kvinnan som bloggade om sitt liv, ärligt talat så läste jag bara rubrikerna och brödtexten ( det som kommer före artikeln för alla dumbomar) och sedan så en lista som hon hade gjort för de som tänkte börja blogga.

-rligt talat kommer jag inte ihåg vad alla va, den enda som jag personlgien regerade på var.

'' svär inte, var seriös.''

man bara vadå? vadå inte svära? får man inte svära när man bloggar? så då så måste ju även jag ge ett omoget intryck ( inga kommentarer :P ) eftersom en kvinna på 38 tycker att det är ''oseriöst'' att svära.

då är det säkert oseriöst att slänga in massa engelska mitt i allt som jag gör. aha.

okej så då menar hon med andra ord att vi alla ska ha samma mall att gå efter, att ingen får visa sin personligeht genom att blogga och gud förbjude om det skulle skrivas om något annat än det tråkiga vardagslivet som inte en jävel bryr sig om egentligen.

jag gör inte det iaf, och jag betvivlar att folk tycker det är kul att läsa vad göran 45, åt till frukost innan han tramapde i väg på sin cykel eftersom han tänker rösta miljövänligt i paralamentsvalet den sjunde juni.

give me a breajjjjk ( svenkst utal på break )

nejnejnejnejenjenejenejenenerenejeenen!

sara säger nej till enfomrmighet! nej!

låt oss alla ta på oss sama kläder oxå och lyssna på samma musik när vi ändå är igång! annars är vi oseriösa!

jag har bara en sak att säga till Tove, upp youre ass BIJAJAJAATCH! (se be cool för att fatta )

men okej ska jag skriva om min vardag? ha ha ha.

då skulle ingen läsa fur sure.

jag går upp vid sex, gör i ordning mig , åker buss medans jag lyssnar på min ''konstiga'' musik , stänger av mp3, her på mig passeringskortet och sätter mig framför en dator, jobbar, och lyssnar på det irriterande tidiga studenterna som redan skålar och vrålar i studentparken.

jag har roligt. det låter inte roligt när man skriver det.

eller när man är sjuk? tror du verkligen att jag vill läsa om en hel sjukdomslita och vad man knaprar för piller.

thanx, but nooooooooooooooo thanx.

som ni märker är jag lite upprörd, hurra! sara är upprörd, något att gotta sig åt medans jag ser på en av de hundra tvpogram jag följer för att jag inte har ett liv.

well, i hope you are happy on youre ass alone witouth any friends.

alla som vill ta åt sig , gör det, jag är säker på att jag hatar er oxå=)

puss

Av Sara Eliasson - 29 maj 2009 06:12

okej nu vet jag iaf vad det innebär att vara trött, gick och la mig klockan nio i går kväll och vaknade inte föreen sex i morse iaf, det är skämigt jag menar jag känner mig gammal, förut när jag jobbade innom vården kunde jag vara uppe till typ två på natten och ändå kliva upp klockan 5 utan problem.

aja det går iaf fortfarande bra på lantmäteriet, får göra lite mer saker nu och lär mig hela tiden något nytt, fast tycker fortfarande att av alla saker är det fortfarande roligaste att faxa för att jag tycker knapparna på kopieringsmaskinen är så skön:P

dono why heller xD

pratade lite med Jonas i går var trevligt då jag mer eller mindre har tvingat honon att läsa en del saker som jag har skrivit, fick både ris och ros.. men det var bra, man behöver lite feedback, jag sattt och läste om det pariet jag hade skickat, såg inte riktigt vad han menade men men jag får fråga helt enkelt, gjorde ett par meningar iaf.

ser ut som en kråka i håret som vanligt men vad kan man förvänta sig efter nästan hundra år:P

kom upp en skön låt på spelaren nu, den har jag inte hört på hundra år,

HelloGoodbye - oh its love

kolla in den, det är en riktigt feel goodlåt, ni vet dom som gjorde here in your arms, den var poppis kanske för någon sommar sedan=)

nu ska jag göra något åt håret

puss


Av Sara Eliasson - 26 maj 2009 20:32

heejsan! =D

så, nu har det allså gått två hela dagar sedan jag började på lantsmäteriet och har bara en sak att säga, SJUKT KUL!

allvarligt, det är såå himmla roligt och så jäkla sköna människor som är det med humor och som är lite mer kultiverade än vad vårdmänniskor brukar vara, no offense till de som jobbar i vården men det är sant, det blir mkt, - såg ni vad Jenny gjorde!?:O blablablablablablabla.

ingen vet som sagt vad som händer där men om man ska sammafattade det så handlar det om att registrera och behandla ansökningar på den delen jag är på , den adreminestiva biten och våning under är de som åker ut och kolla land och etc.

jag har sjukt roligt och det är en jättefin utsikt frtakt över st petrilogen och kyrkan som man kanske råkar stirra på i bland om man händelsevis inte har något att göra:P

men som sagt i dag var det full rulle från start med möten och registering av lagfarter och annat som jag ärligt talar namnet på när jag gått därifrån men det är faktiskt ganska mkt saker och det är nästan roligt med en utmaning i stället bara för att harva på saker som man kunnat seadn år tillbaka och visste det här misstag, som tex så hade jag kommit tillbaka från lunchen i dag och logga in på datorn igen och han skriva skriva 50 st diarium innan jag upptäckte att det var fel datum på dem..... gahhh:P då var jag lite less med tanke på att det var 100 st kvar på det länet som man var tvungen att göra om de 50 jag gjort fel.

 men som sagt, det skrattas bort, jag blir lika förvånad att jag inte får skäll eftersom jag är van att få det var människor när jag råkar göra misstag, specillt sen man gick i skolan, jag tror ärligt talat att alla lärare hatade mig förutom Gunnel och Arga och kanske Maria oxå men det var bara för att jag kunde prata bra engelska:P

men iaf, jag ser verkligen fram emot att gå ditt i morgon och fortsätta att lära mig och vara med det helt sjukt underbara människorna som finns där, plus att jag ska följa med på deras båtresa som de gör årligen:) hihi

puss

Av Sara Eliasson - 24 maj 2009 22:30

Okej måste bara få säga en sak, är det bara jag som är less på det här?


''sorry this scared me..
Way back in 1894, a little girl named Madeline Crothe was skipping through the woods when a mysterious man in black snatched her. He brought her to his house, tourtered her, and starved her to death. Send this to 6 videos in the next 30 min. and you will be safe, but if you don't... at approximately 1: 34 tonight you will wake up to see an aneorexic child holding a bloodied up knife and she will kill you" less sorry this scares''

från youtube





Man bara, blooody hell? när ska de ge upp? vem fan faller för det här egentilgen? har hittat massor av varianter om att typ spöken skulle döda dem eller något annat och det är alltid en tjej som dör?:O´oonneeej en tjej kommer att döda mig om jag inte kopierar den här utbertöntiga texten och irriterar mer folk med den i stället för att ta mig samman och skärper sig.jag menar för gud skull, jag bor i skogen utan gatulysen och spöken ( alla tror inte på det, jag gör det) och jag är inte så patetisk att jag bara. ahhhhhhh! ( tjejskrik ) ett påhittat skämt tvingar mig att tänka, tänk om det är sant!? tänk om ett spöke dödar mig!?:O:O:Ofukking lame lame lame lame. btw om ni kopierar den där texten i rena paranoian ska jag personligen leta upp er och ge er ett välbehövligt kok stryk eftersom ni ger efter för ett sådant simpelt trick.sen är det alla jäkla kedjebrev om kärlek och annat skit, I hate it. I hate it, I hate it. I hate it. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII HAAAAAAAAAAAAAAAAAAATE IT!man får säkert träffa den rätta bara för att man skickar tusentals mail till sina kontakter eller cash eller vad fan det nu som utlovas. svaga människor.svaga människor säger jag bara.

puss

Av Sara Eliasson - 24 maj 2009 21:21

men nej! D:

i dag åkte min bror hem till övik igen. det gillas inte.

har haft en sjukt lugn helg med familjen som började med att jag mötte upp min bror på busstationen i stan och sedan traskade runt lite för att inse att allt var stängt. jag hatar hsand-.-

i går så var mammi borta i annat och då slutade det hela med att frossa i onyttighter, och nej jag har inte ångest:P och att se på lameass filmer som jag hade fixat. hahaha the blame is on me^^

första var cry_wolf. konstig men underhållande. men ändå konstig:P

den andra var Teeth. vad säger man? ah, se den inte. bara se den inte. jag har redan gjort mig av med den. allvarligt. se den inte.... INTE.

gick med ett par nya skor i dag, fick blåsor. gillades inte.

ska börja praktiken i morgon.

anledningen varför jag inte skriver så mkt om det eller tänker på det är för att då blir jag så jäkla nervös så att jag håller på att dö. jag är en mästare på att stressa upp mig över saker som inte är så farliga iaf men det brukar alltid bli att det blir bra iaf och att all nervositet blir posetiv energi när jag närmare mig slutdestinationen.

sooo... vi hoppas att det blir så i morgon oxå.

tänk på mig klockan åtta då jag står där:P

men allavrligt nu ska jag prova kläder och sådant eftresom man inte får ha min stil eller smink på lantmäteriet, det fattar man ju själv:P

puss

omg you guys! se på Fred, han äger så jäkla mkt!<3

http://www.youtube.com/watch?v=nEqwKNNQBwc&feature=channel

Av Sara Eliasson - 23 maj 2009 07:34

I natt tänkte jag sova, jag försökte sova, men jag sov inte.

så i stället tittade jag film i sängen, Twister och Be Cool.( GLASS! )

funkade inte heller.

så nu har jag varit uppe.... och i dag kanske Mattias skulle komma, vette fan om jag inte somnar när han är här :P

har varit och tittat litegrann på soluppgången vid älandsfjärden som man bara behöver höja blicken för att se men jag var lite mer ambiösare och gick ner till ''stranden'' och såg ut på det stilla vattet som inte rörde sig ett dugg, ovanligt lugnt och skönt, men det brukar inte vara folk där vid den tiden heller satt. ( COLDPLAY! )

satt sjöng lite för mig sj oxå, alltid trevligt så länge ingen hör mig:P inte för att det är så man får ont i öronen men jag vill helst slippa all sorts form av publik när jag är för mig sj ( eller tror att jag är det? )

I går kom min ApiZ! :D aka min lillebror hem=) sara is happy:D

så ja, eftersom han äger på att klippa hår så fick han göra mitt eftersom jag är peovdockan number one och det blev faktiskt bra slutresultat trots haltande start med en dålig sax^^

så nu är jag tre kilo hår lättare och ända har jag fortfarande tjockt hår, tydligen ska det finnas referenser till antikens odjur där man högg av huvud som kom det upp två till till mitt hår enligt min bror xD

mja jag vet inte om det, men det måste vara hemskt att ha tunt hår som man inte en kan få tjockare om man vill.

fast man ska nog int eha för tjockt hår heller som jag har haft, blir så varmt på sommaren och man vet nästan inte vad man ska göra med det.

jag älskar att slippa betala cirka 400 spänn för att klippa håret, och jag vet, jag vet att man kan säkert få det klippt hos någon för mkt mindre men då blir det fult sannerligen oxå.

och jag blir snygg för nada, hur fusk är inte det? ;P

så i dag eller i går handlade mest om hår och de tre timmarna jag och Magnus satt och pratade på dialekter till varandra, det var sjukt roligt:D

Jag är ganska bra, eller jag äger på finlandsvenska eftersom jag hade en finlandsvenska lärare i svenska när jag gick på mellanstaduimet som alltid skällde på mig för att jag inte hade gjort min ''diktamen'' grrr. vem är bäst på grammatik och stavning nu, kärringjävel? ( MUMINDALEN! )

( alla lärare på mellanstadiumet och yngre trodde säkert jag var retard, ha ha ha, tji fick dom, jag är garanterat smartast av genomsnitten i mina gamla klasser.¨Även om jag inte visar det 24/7, vem fan gillar en skryter egentligen?)

- men hon skryter ju nu snorungen!?

- kanske jag gör men I act like this cause I can fucking back it up! biatch!

- bränn häxan!

- bring it! biatches! jag kom inte till jorden för att vara en snäll hustru, mamma eller arbetare, ha ha ha.

men nu ska jag... ääähhhhh försöka hålla mig vaken... om jag pallar såklart...... ( TRÖTT! )

puss

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards