Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Sara Eliasson - 21 maj 2009 11:50

så gott folk.

i går såg jag nyinspelningen av friday the 13th.

hmh.

jag har tänkt att se den långt innan den hade ens premiär men som sagt det är ju svårt att se den då:P

min största magnet var ju att Jared Padalecki var med som en av huvudrollsinnehavarna vilket betyder i sin tur att han inte är den som dör först som när han spelade i House of wax. ( nooo Jared dont die! <----Sara under den filmen xD )

jag måste bara säga att hela filmen var en stor besvikelse, allt var förosägbart och jag blinkade inte ens när Jason var i högsta hugg med macheten över de skrikande ''tonåringarna'' som vi vet är egentligen 30-åringar med en snygga kroppar och utan finnar , kom igen Hollywodd vi har sett igenom era ridåer för hundra år sedan -.-

kanske är det jag som har sett för mkt, kanske är det jag som är mentalt störd men det är skamligt att jag satt ensam i ett nersläckt rum ensam hemma i ett hus på landet och såg filmen och nästan höll på att sommna.

nej okej, jag kan inte somma under filmen, det har hänt tre ggr i mitt liv, The Day after tomorrow ( lame!) och 2 ggr under bringing in the dead som är en Nicholas Cage som jag verkligen skulle vilja se klart någon gång om jag hittar den;P

den enda gången jag blev lite exalterad var när Jason höll på att träffa Jared's karaktär med macheten, annars var det bara -  aha?

förusägbara sätt att döda dem på, jag satt verkligen och gissade rätt varenda gång hur det skulle dö -_-

sterotyper i handligen, otroligt knepig bakgrundshistoria och ett slut som inte kan leda mer än till en uppföljare.

gud hjälpe oss från den uppföljaren.

snälla om någon vet, jag vill veta, hur kan Jason leva som om han druknade när han var liten? ( jag måste se orginalet )

det enda som jag skulle uppleva som bra var att de inte väntade i hundra år innan dödandet började utan att det gick igång efter ungefär sex minuter in i filmen:D

10 minuter efter jag hade gått och lagt mig hade jag glömt filmen xD

kort sagt, alla som är rädd för skräck, ni kommer att bli rädda och skrika som små tjejer medans jag och resten av min sort kommer att vilja stänga av efter en halvtimme. om det inte vore Jared skulle jag ha gjort det.

puss

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards