Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Sara Eliasson - 7 maj 2009 21:04

okej, nu har jag fått nog gått folk!:P

alla säger att jag är besatt av Twillight så nu jäklar ska ni få se på besatt, jag ska slå klackarna i taket så det smäller om det!:P

btw Lisa, du är så söt när du gjorde din lista, puss på dig gumms:*

okej nu säger jag det högt och tydliget,  (det här gäller inte dig lisa!)

alla som vill läsa Twillight, eller se Twillight forsätt inte att läsa för nu ska jag berätta hela jävla historien och bekräfta min nerdstämpel i stället för att försöka förneka dem mot folk 24/7


första boken -  Twillight - Om jag kunde drömma

Man läser som Bella Swan, en tjej som är en outsider och är nöjd med det faktumet fören hon vill vara snäll mot sin mamma och flyttar tillbaka till sin födelsestad forks där hon träffar Edward och jag ni vet ju hur det gick, kort sagt när jag läst Twillght första gången så varr det - Naaaaaw! som kom ut ur min mun varannan sida.

Edward är sån jäkla sweetheart och det man gör det jävligt bra om man inte blir kär i honom själv när man läser boken, Robert Pattinson har inte ens en suck att kunna gestalta Edward även om han slår Kristin hårt som måste vara världens sämsta skådespelerska. -.-

aja, blabla, Bella och Edward blir kära, hurra hurra... och sedan så så försöker ju James att döda henne den styggingen, Laurent drar med svansen mellan Benen och Victoria försvinner när James blir kattmat av Alice, Jasper och Emmets händer.

Bella får gå på bal och tänker bli vampyr. the fukking end.


Andra boken - New Moon - När jag hör din röst

Bella gnäller 24/7 om att hon inte vill bli gammal när Edward fortfarande ser ut att vara sjutton ( yeah right att han gör det i filmen, My ASS att han gör)

och sen så när Bella fyller hela 18 år så anfaller Jasper henne och sedan blir Edward cp och självplågande och flyttar med sin familj till nått ställe där inte bella är.

Bella dör av att Edward är borta och blir en zombie tills hon börjar att umgås med Jacob som såklart är kär i henne oxå som alla andra killar i hela forks råkar vara *himmlar med ögonen*

Jacob är bara sååååååååååååååååååååååååååååååååå JOBBIG, jag hatar honom ska alla veta så jag kommer inte att vara objektiv när det kommer till honom, hata mig för det men jag står inte på någon hund's sidaXD ( om ni läst twillight fattar ni)

han och Bella blir bästisar!( =) SKJUT MIG!) och sen så börjar bella att bli intresserad för Jacob för att han e så snäll och blablablabla, sedan så blir Jacob en varulv, yey-.-

han blir så snygg och mörk och .... jag kräktes just.

jaha, sen när han blvigt det så kommer Alice tillbaka ( min favorit av cullens efter Jasper) och säger att hon trodde Bella var död och sedan så ringer det någon och Jacob svarar att Bellas pappa Charlie är på begravning och då tror den som ringer att det är Bella som är död.

sedan får man reda på att det var Edward och att han tänker ta livet av sig för att tänker inte leva längre nu när Bella är död ( SWEET ELLER VAD?)

så då så slänger sig Bella och Alice sig på ett plan till Italien där Edward e för att rädda honom från Voltari som e som kungafamlijen ( take that Jacob! ) och ja när de kommer fram så stjäl alice bliar och sedan springer Bella och räddare Edward när han tänker visa sig i soljuset bland folk och sedan så får man träffa Jane och gänget för första gången, jag var livrädd när de åt upp människorna, pluspoäng till Stepenie där:P

och sedan så lovar Edward att han ska göra en vampyr av Bella för at thon inte ska dö direkt på plats med Edward.

yey! =)

sen så blir det omröstning och typ alla röstar ja till att Bella ska med i Cullensfamiljen förutom Rosalie och Eward. ( btw Rosalie is a total biatch i böckerna, de har gjort henne snällare i filmen, typiskt film.)


tredje boken - Eclipse - ljudet av ditt hjärta

den här boken handlar mest om bakrundsinfo om personer, typ om vargarnas ursprung, allas historier och fighten mellan Edward och Jacob om Bellas hjärta, gissa vilken som vinner? HA! take that Jacob!

sedan så vill Edward gifta sig med Bella för att han är av dem gammla skolan och hon tvekar och sedan svarar hon ja efter lång övertalning.

Jacob drar och blir en varg på heltid.

vi tycker lite synd om Rosalie men inte tillräckligt då hon fortfarande är BIATCH och vi blir mer kär i Jasper...ahhhhhhh..... dreamy....:P

(men vi menar jag mig själv såklart så alla vet^^)

Victoria försöker att döda Bella men misslyckas och blir kattmat av Edward.

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei!


fjärde boken - Breaking Dawn - så länge vi båda andas

Edawrd och Bella gifter sig!

Edward och Bella is getting on! yeah baby! ( oroa er inte, det är inte detaljerat, aka inget tantsnusk=)

Bella blir på smällen. Edward lider lite mer som han gör 24/7........

Jacob är berättaren =D ( SKJUT MIG!)

han weiner om att han ska vara alpha hanne och blir det med Leah och Seth ( vi tycker synd om Leah och gillar henne fast hon en biatch, men har rätt att vara en oxå.)

Bella typ dör medans hon får Renesme. fuckt up namn i mina ögon men hey det är hennes unge.

sedan blir Bella vampyr gott folk och Jacon blir ''präglad på Nessie, tro mig jag tänker inte säga hennes riktiga namn mer, en gång var nog svårt:P

yeeeey! och vi hatar Rosalie och Jacob lite mera^^
sedan så är allt så bra och man får äntligen reda på varför inte Edward kan läsa Bellas tankar, hon har typ ett skydd runt sig som hon lär sig att tänja när voltari kommer för att döda Cullens för att det tror att Nessie är ett barn som blivigt omvandlat.

tjii fick dem, Bella gör satt de alla vinner och sedan lever de alla lyckliga i sina dagar tack vare att Nessie inte blir äldre än typ 18 och sedan är hon oxå odödlig^^

we sing, we dance, we steal things :D

slutet gott allting gott, tjoflöjt.

om inte Meyers gör något mer på Twillight vilket hon lär föra då det ger henne fett med Cash och att hon kommer nog aldrig bli känd för någon annan bokserie.

tack för visat intresse, om du nu inte har bara scollat till slutet!

lisa! har du scrollat till slutet!?:P ( I seee you;D )

hahahahah

puss


Av Sara Eliasson - 7 maj 2009 10:06

nää nu ska jag unna mig att sola.

så deet så:P

sara städade i går!:O for four hours!:O xD

puss

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards