Alla inlägg under juli 2009

Av Sara Eliasson - 31 juli 2009 17:48

mhm, var på jobbet som vanligt, hade kul och dödligt tråkigt på samma gång, trodde att jag hade raderat varenda uppgift som fanns för hela året om alla fastigher i västernorrland,gävleborg och jämtland, det enda register som finns i hela världen.

FUCK

började nästan att gråta och fick en smärre chock innan jag fick reda på att det inte var någon skada skedd.

allvarligt människor, det hade varit en katastrof på riktigt! tänk dig att alla som äger ett hus eller ska dela upp ett landområde eller har ärvt något i de tre länen skulle bli drabbade, jag har mer makt än vad man bör ha som nybörjare är jag rädd, jag kan ärligt talat förstöra många många många många människors liv om jag bara hade velat.... *ryser lite av makttrippen*

men det skulle jag aldrig göra=)

eller?

tanken är ju otroligt frestande..... hehe

tänkte bara sitta och läsa lite när jag kom hem för att jag var så satans trött efter den där jäkla chcoken men sen ringde emelie och det ser ut som att det blir utgång.

igen.

men, jag tänker faktiskt vara nykther i dag, är sjukt trött på att vara full nu, har varit det i banne mig hur många dagar som helst känns det som, jag tröttnar ärligt talat på det efter ett tag.( specilt med på vad som hände förra helgen som sara inte tänker dokumentera här utan radera från sitt minne för evigt)

men men, det ska bli kul att se bossan och emelie, det var alldels för länge sedan jag såg dem=)

lisa skulle hängt med men hon skulle vara barnvakt, saknar dig sis!

nää nu ska jag draa

puss

Av Sara Eliasson - 30 juli 2009 23:01

usssssch

jag skulle kolla min mail som jag sällan gör och vad får jag se på reklamen, ohh jag kan knappt skriva det, några människor har dragit ut tänderna på en björn och sedan så ska de slåss helt försvarlöst mot andra.

allså jag känner illamåendet och gråten bara faller över mig.

jävla vidriga männsikor allså!

hur fan kan man göra något sådant!? är ju helt sinnesjukt, allt från tuppfäktning till hundkampar gör mig så jävla äcklad, eller rättare sagt, jag äcklas av människor som arrangerar det och folk som betalar för att se på skiten!

fy fan allså!

fy fan. jag känner att jag håller på att kräkas allså, den där björnen kommer att sitta på mitt huvud ett tag, kan fan inte släppa det... nej men det är inte människorna som är grymma, det är ju djuren! o_O

ÄCKLAD!

ÄCKLIGA MÄNNISKOR!

om jag fick tag på en människa som ens funderade på att se eller arrangera något som har med dödliga fighter med djur att göra ska jag hitta på det mest sadistiksa sätt jag kan komma på att tortera dem med (jag vet en del) DET skulle kännas såååååååååååååååååååååååå bra att få dem att smaka på sin egen jävla medicin! jag ska nog fan dra ut tänderna på dig med ditt as! ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhhhh!

kräk! usla människor!

jag hoppas de dör en plågsam långsam död och blir uppäten av gamarna som kommer att plocka köttet från deras ruttnade kroppar när de dinglar från snaran de själv har vävt åt sig. och jag kommer att skrattande se deras lidande och gå vidare, nöjd över att världen har ett par mindre lågliv att se efter.


Av Sara Eliasson - 29 juli 2009 21:36

okej kan inte låten från hjärnan, den e så sjukt bra^^

ska försöka pressa lisa på en timbaland låt som är skön men som jag inte har en aning om vad den heter... satan....:P

RELEASE! där har vi det! SJUKT BRA LÅT!

såklrt är det säkert en albumlåt som inte får den creed den förtjänar, jag hatar verkligen musikmaskinen allmänhten driver -.-

oki doki.

har jobbat på som ett litet as i dag och del av mig vill stupa i sängen men en annan del av mig vill se på Pistvakt och käka popcorn. hm. jag tror pistvaktsidan vinner^^

var med mammi på casa i dag och fick lite kläder, och jaaa jag är väl bortskämd om jag får ett plagg någon gång per månad, det är så mkt annat jag får i stället så ni behöver inte tycka att jag är spoiled på det sättet.

jag kan iaf ta hand om mig sedan jag var tolv och behöver inte få maten lagad åt mig då jag gjort sedan tidig ålder oxå.

tycker att det är hemskt med föräldrar som ringer till läkaren och tandläkaren till sina barn när det går på högstadiumet och uppåt, väx upp, mamma kommer inte att vara där hela tiden.

och jag vet, jag bor hemma, men jag lever som jag vore sj då jag så sällan ser mamma då bodde hon och jag jobbar och sedan lagar JAG mat till henne! inte tvärt om, gör om det snorunge.

puss


Av Sara Eliasson - 28 juli 2009 20:25

nu är det äntligen dax!
sara kan äntligen se ut som en människa och inte som en 80-åriga babuskha på ögonbrynen som har fått växa mer än vad som är tillåtet under den senaste veckan.

när alla hör ordet vax tänker det ordet aj.

jag tänker, Nice:D orka hålla på med någon jävla pincett i hundra år om bara gör att man vill dö och det blir bara ojämt eller ser förjävligt ut, jag har hundratals bevis på det med tjejer som verka tro att man kan hantera en pincett som man hanterar en häcksax. skärpning flickor.

undrar ni varför jag måste göra det så ofta? dono, kolla kanske på min hårfärg! puckon;P

om jag vore blond kanske jag skulle kunna ha en hel hamster ovanför ögonen men nu när jag har så pass mörkt hår ( obs. sara är inte svarthårig utan egentligen mörkmörkmörkbrunhårig) och kan bara ha hur lite som helst och det ser ut som att jag har skitit i dem i typ flera veckor.

livet är fan inte rättvisst xD

jösses, vilka problem man har allså, det finns fruar som bir ihjälsvultna i mellanöstern och tiggarbarn i moskva men jag har en mörk hårutväxt. det är inte okej;)

nej men allvarligt, jag tycker inte mina problem är värst men nog fan glider jag inte runt på en räckmacka iaf.

tur för dem som gör det.

de kommer iaf inte till himmeln.

puss

Av Sara Eliasson - 26 juli 2009 12:28

då var man tillbaka hemma igen.

har varit borta i sundsvall och skakat rumpa med lisa nämligen i två dagar som egentligen bara var tänkt att vara en men om dansgolvet kallar på en så måste man svara;)

började i lördags med åka ner med bussen och gick till ylva där jag mötte upp sis och fick träffa ylva och kjell såklart, inte för att jag inte hade träffat dem redan:P hehe

sedan började jag och lisa att festa med tobbe och blev sedan hämtade av daniel som jag persoligen inte har sett på flera år och man hade han bytt stil sedan förra gången allså:D

sara rökte vattenpipa för första gången och insåg att ett beronde kanske var på väg att utvecklas då jag nog var den som drog in mest hela tiden xD

sedan blev det bussen ner till stan där jag och lisa kom in på o'learys (såklart) fast det var tjugoårsgäns men hey, är man snygg så är det inte svårt att komma in där man inte ska vara;)

blev sjukt förvånad när ett par tjejer blev handsy på min röv i trappan fast hey, jag vet att jag är omåståndlig, det får man ta xD

sedan eftersom det regande som en apa ute så drog jag och lisa över till BK medans tobbe och danne satt kvar på o'learys och snackade skit.

äh ja, om man säger såhär, jag och lisa måste ju vara sjukt snygga då hela baren bokstavligen vänder sig om när vi kommer in och tittar på oss innan vi går till dansgolvet som var tomt utom två tjejer som dansade lite mjäkigt och som  ligger precis bredvid baren och börjar att skaka som vanligt och tro inte fan att på ett par minuter så är hela dansgolvet fullknökat på ett par minuter efter min och lisas ankomst mahaha det var fan helt jäkla magiskt att man kan dra så mkt folk åt sig på så kort tid.

sedan händer det som inte får hända, teen spirit dra igång och jag råkar att hoppa snett på min fot så jag vrickar den.

-.-

fuck.

så då får jag linkade vid lisas sida gå tillbaka till o'learys och sitta och snacka skit i stället med det var urtrevligt faktiskt:)

var sjukt kul att prata med tobbe lite på tu man hand då lisa och danie gick och rökte.

sedan träffade vi såklart på snyggisarna ylva&kjell när vi skulle åka bussen hem och jag stöp mer eller mindra i sängen när jag kom hem till ylva igen.

dag 2.

började dagen med att kräkas klockan halv sex på morgonen, inte okej.

verkligen inte okej.

såg ut som en överkörd tvättbjörn med tanke på hur mkt smink jag hade haft på lördagskvällen och ja, lisa började att asgarva då hon kom upp och väckte mig för frukost klockan elva elle halv tror jag och hade långfrukost med ylva, kjell, lisa och tobbe, supermysigt:D

sedan skulle jag och lisa gå en sväng på citygross som råkade kanske bli en tur på 4 timmar då vi hammande i deep shit talk och skit:)

kommer tillbaka, åker till hsand där jag och lisa chillar grillen och försöker att leta rätt på ströbröd innan det blev asgott käk med torsk och lax, jag gillar inte fisk i vanliga fall men det var verkligen två tummar upp från krönikören på MöppNytt;D

sedan så övertygar lisa mig om att det skulle vara kul att gå ut igen och hell, jag är alltid på när det är fest:D

var sjukt kul fast det slutade med att jag och lisa gick hem och såg på ghost och käkade popcorn, sjukt mysigt^^
i love my sis<3

puss


Av Sara Eliasson - 24 juli 2009 15:10

hörde precis på radion att en man får svälta ihjäl sin fru om hon inte ställer upp på sex i afghanistan.

wtf!:O:O:O

det är ju bara sjukt! sjukt!

inte kan man göra så mot en annan människa!?:O

thats it.

du ska dö. för att du inte vill ligga med mig.

allså man bara aha? så då ska jag eller en annan kvinna dö för det?

lever de på medeltiden eller? nej, inte ens de på medeltiden var så barbariska, de respekterade säkert sina kvinnor mer.

sånt här gör mig bara så arg! så arg

skäms på den alla



Av Sara Eliasson - 23 juli 2009 22:42

yes det är jag.

en champion.

och vet ni varför? för att jag vet att man inte ska börja en mening med ett ''och'' OCH att jag bara är det.

var och glodde runt på lite andra bloggar och blev facinerad av en kille som skrivit om kärleken, det var så brutalt och ärligt på något sätt, jag gillade det, inget jäkla trams eller gulligus eller annat päckel somfolk gärna använder och sätter på en stämpel med kärlek.

jag har ingen aning om vem som faktiskt läser min blogg förutom Lisa då som är flitig på att kommentara=)

okej, ett par till vet jag om men men de behöver inte visas i ett dagsljus som bara skulle blotta deras sanna natur.

såf iaf en annan som beskrev sig sj, sara blev nyfiken och udrade om hon kunde beskriva sig sj.

hm?

vi gör ett fösök -  här mina damer och herrar är sanningen.


Sara Madelaine Eliasson

jag är stolt över mitt namn som det kanske syns. jag gillar att heta det jag heter, jag var nog det enda barnet som inte drömde om att få heta ett annat namn som mer skulle vara en prinsessa mer än en människa.

jag är född året 1989, samma år som de rev berlinmuren och nästan exat hundra år efter den franska revolutionen.

jag anser att mina föräldrar var alldels för unga och naiva för att ha barn i tjuoårs ålder och att livet har så mkt mer att ge än att skaffa barn när man är tjugo år gammal.

inte för att jag inte vill finnas. för det vill jag.

min uppväxt har minst sagt varit turbolent och en stor del av min barndom kommer jag ärligt inte ihåg längre, som det har blivigt raderad från min hjärna och kanske för det bästa.

jag har aldrig riktigt varit en av de där ''coola kidsen'' som styr skolan eller de som har varit utsatt för mobbning, jag skulle mer se mig sj som ett spöke under mellanstadiet och högstadiumet som sög upp den uppmärksamhet jag fick med tacksam sked.

det. har jag slutat med i dag.

jag är dock inte bitter över mina skolår, tvärtom så är jag nästan tacksam över att fått veta hur det är att hela tiden kämpa för att hålla näsan ovanför vattenytan i det sociala livet.

det gör mig starkare när jag träffar nya människor i dag.

i skolan hade jag dock aldrig problem.

tvärt om så har alla lärare om någonsin kommit i kontakt med mig älskat mig och uppmunrat mig till att utveckla min talang som jag hade i deras ögon.

för ja. jag vet att jag är smart. och jag är inte rädd för att säga det.

fine. jag kanske inte kan matte. där har vi det, den enda saken som jag inte är bra på.

men ärligt talat, vem fan bryr sig om siffror när världen snurrar av så många andra faktorer än av ett par tal.

kommer faktiskt i håg mkt av de mina lärare har sagt under mina skolår som hjälper mig att ta mig igenom livet när det känns tyngre som gör mig gladare och säkrare på mig sj.

tex så var det ulla, gulliga ulla på franzen som jag verkligen avgudade med hela mitt hjärta på grund av hennes godhet och engagemang till eleverna fast hon egentligen sj var sjuk hela tiden.

- ''en elev som du sara, möter man bara vart tionde år.''

det är stora ord för en som går i den åttonde klassen på en högstadium ska jag påstå, jag tänker fortfarande på henne och den meningen som verkligen gör mitt ljus starkare i mörka tider.

eller eva, som nästan förvånat utropade som eureka när jag kom tredje bästa i skolan på provet i ww2.

det var stort för mig, jag kände mig som jag kunde allt.

sen kom gymnasiumet.

jag älskade mina klasskamrater, eller min klassvänner, klassfamilj.

vi var ingen klass, vi var naturliga helt enkelt.

lärarna var dock en helt annan historia.

de var småsinta, rasistiska och kunde byta temprament snabbare än vad ett gråtande barn slutar låta om de får en påse godis.

jag tror ärlig att det hatde mig.

jag är inte så lätt att göra med som elev med tanke på att jag kräver alltid att få veta varför i stället för att bara göra uppgiften.

varför?

men till slut var det oxå tvungen att erkänna att jag var smart och jag kände mig lite bättre.

jag inser hur egotrippad jag låter men jag kan inte tro något annat då det är det enda lärare och männsikor sagt till mig så länge jag har andats.

sen att jag har tvivlat är såklart naturligt. till och med jag har en tvivlande sida.

min uppväxt.

som sagt turbulet.

minst sagt.

men den har gjort mig till den jag är i dag.

jag skulle inte vilja vara någon annan.

såklart lämmar det ärr i ens själ, det är en naturlig del av de svek som skett.

det finns bara två saker som kan få mig att gråta i hela världen.

min pappa

min katt

där har ni det, inte  död, det är inte orättvisa eller förlorad kärlek eller avundsjuka.

det är de två enkla orden som har mer komplikation bakom sig än vad en  utomstående inte kan förstå.

min pappa har förskjutit mig, förjävligt men sant, jag är ett bortglömt barn.

anledning?

vem vet egentligen men jag antar att det var för att jag tog min brors sida när det var bråk. kanske för att jag inte var den 50-tals inspirerande flickan han hade hoppats på den dagen jag föddes för tjgo år sedan.

och det gör ont.

ont.

att veta om det att mannen som en gång lovade genom min födelse att vara den som skulle skydda mig från allt ont blev källan till det som skär mig djupast i hjärtat.

min papa vill fortfarande ha kontakt med min bror.

jag är bara ett bortglömt barn.


min katt.

där har vi kanske en utsliten historia, jag och min mamma och bror hade henne i sex år innan hon dog oväntat i mina armar efter en epelepsianfall.

jag stör mig fortfarande på att tid från henne blev stulen bara för att man skulle övningsköra innan jag kom hem.

nej, jag är förbannad på det.

ni visste vad jag älskade tussan. era jävlar!

så med det sagt eller skrivit sitter jag faktist nu mer tårar i ögonen redan, men så är det när man beör de ämmne som gör mest ont.

gud ska veta att det gör så jävla ont.


kanske var jag för ärlig.

kanske kommer folk att bli arg för det jag skrev.

hey, med lite tur kanske jag blir polisanmäld för kräkning? vem vet.

kanske bryr jag mig inte längre.

kanske så måste jag skriva detta för att få visa vad jag känner och sluta skona de som gör mig illa så jävla mkt som jag har gjort innan.


allt som finns kvar är bara en gråtades flicka, undrandes vart hennes katt och pappa tog vägen?




Av Sara Eliasson - 23 juli 2009 10:16

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

the only thing you ever know about me is............... thats all you'll ever know!

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards