Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Sara Eliasson - 6 juli 2009 17:44

har haft en sjukt underhållade dag som började med att jag steg upp fösent och inte orkade göra något åt håret men hey, jag är naturligt vacker så vem bryr sig?;)

började att snacka gamla barnpogram med Per som tydligen ansåg att ABC-tåget var det bästa som hade existerat på denna jord och att inget kunde slå det. jag visste inte vad det var och höll inte med, Björne rockar alla i mina ögon=)

sen kom det, Joels bitar. fy fan.

tror du inte att Per ägnade hela dagen att sjunga den bara för att jag sa hur mkt jag hatade den? svar, jo det gjorde han. den jävelnxD

sen lyckades jag övertyga honom att han ska säga till sin date i dag att han är Robert Pattinson's stuntdubble, men om han gör det eller inte ska bli väldigt roligt att se när jag kommer i morgon, ( sara gnuggar händerna med ett ont skratt ) hahahahaha

blv så sjukt irriterade på att bara höra Mandy Moores version av Only hope, så jag letade rätt på orginalversionen med Switchfoot som faktiskt är sååå mkt bättre, väldigt fin låt och när de gör den är den mer förtrollande som en saga än när Mandy moore gör den på a walk to rememeber då det är så naivt...

nu lyssnar jag på Aerosmth för att jag har på random på min lista, I dont wan tto miss a thing, sjutkt fin men utjatad låt om jag får säga min mening=)

i dag ska jag inte göra ett dugg förutom att se på deadspace walktrough med min favois Vash och chillagrillen=) låter inte så tokigt med tanke på att jag varitute och supit de senaste helgerna XD

förlåt men jag måste bara säga en sak till som jag höll på att dö av skratt av när Per förklarar vad han tycker om Manga och vad barn kommer att säga sedan om mantog bort det och la in de pogram som fanns när vi va små.

''nej! de har inte stora ögon och magiska djur som bor i ägg!'' jag höll på att svimma av skratt, sarkasmhumor är den bästa som finns i mina ögon xD

puss


Av Sara Eliasson - 6 juli 2009 00:45

okej jag vet att jag borde sova eftersom att jag ska upp och jobba i morgonen men efter att varit på youtube och försökt att sjunga till instrumental låtar och insett att det kanske är en smula för tidigt för min röst som just har kommit tillbaka igen efter att ha varit borta i två veckor hör att Ave Maria med Beyonce kommer upp på spelaren och då drar såklart skrivlusten i gång.

suck.

allså jag skrev just till den här låten innan den blev sådär jättemega känd för allmänheten och den har många fina och sorliga minnen, låter töntigt och knäppt när jag säger det men hey, om du inte är en writer som mig så kräver jag inte att du ska förstå mig heller=)

det är ett helt annorlunda tänk och inte vem som helst kan få iden om at de bara ska skriva en bok och sedan tro att de kommer att lyckas.

tro mig. jag har hållt på att skriva sedan jag var 14 år, fattar ni hur länge jag har hållt på och är fortfarande inte komplett, nog för att man aldrig blir det en övnig ger verkligen färdighet.

sen så ska jag inte slå alla över munnen, myers var en hemmafru men hon kan skriva det är det som är skillnaden.

tänkt dig ungefär såhär, någon som är helt oerfaren på att måla vaknar upp en dag och tänker -  jag ska måla en tavla.

du ser att det är crap. du vet att det är crap. och du kan inte undvika tanken på hur dålig människan är på att måla.

så är det när någon får för sig en tanke att skriva som inte kan.

okej man kan säkert bli bättre men att se fel och detaljer tror jag man måste ha med sig från starten, alla kan något, MEN alla kan INTE skriva, lika lite som att vissa inte kan sjunga eller måla. att skriva är inget universal-medel oavsett vad folk tror.

tro mig. det skulle vara svårt för dig att skriva som jag gör. om du inte är världens talag, men det betvivlar jag.

nej nu ska jag sova, eller skriva. blir nog skriva sedan sova.

puss

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards