Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Sara Eliasson - 5 juli 2009 18:06

hello

så i dag blev det lite mer murberget och kultur för både mig och Jonas då jag släppade runt honom på friluftsmuseum i härnösand, var verkligen intressant då det faktiskt var öppet och att trots att jag har gått mellanstadiumet på murbergets skola som ligger kanske ett par meter bort alrig har varit inne i husen som finns där sedan allt från 1700-tral till tidigt 1900-talet.

lite kul att se skådespelare strosa runt i kläder från en epok som inte ens existerar kvar i manaminne nuförtiden.

eftersom jag är så otorligt bra på att surra med folk så blev det att vi stannade minst 45 minuter i varenda hus som hade en guide/skådespelare i och roligast var nog att vara i den gamla stenkyrkan som hade underbara målningar på stenväggarna, ja verkligen hela kyrkan var målad med scener ur biblen.

jag försökte hela tiden att få Jonas att bo i ett av husen med tanke på hur ''omatrialiksk'' han ska vara men det gick inget vidare, han vill bara bo i den japanska enkelheten och inte i 1700-tals bondsveriges fattigdom, hycklare;P

sedan gick vi vidare till prästgården som sägs ska vara hemsökt men jag kände iget särskilt, inte för att jag är något medium men ja, endå jag brukar känna om det är något och det var det inte... fast jag kände faktikt att det blev jättekallt på ett område på min rygg under tiden jag var där men det kan bara ha varit inbilling, jag säger inte att det var något. så vidskeplig är jag inte:P

men nu ska jag ta det lugnt, ska jobba i morgon och hinner därför inte träffas jonas innan han åker igen =(

btw min titel är första raden av Katy Perry - Fingerprints för alla som inte vet det

puss

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards