Alla inlägg under februari 2009

Av Sara Eliasson - 24 februari 2009 11:02

ursäkta min kryptiska titel men jag är trött för tillfället, har inte sovit en blund i natt men det var mitt eget fel eftersom jag satt uppe hela natten och läste en bok som jag lånade i går och lämmnade tillbaka i dag, jag ser ingen meing att ha kvar en bok man läst och jag är inte en sådan som måste läsa om visa stycken, bara på Twillight;)

så eftersom jag inte sov i sängen i natt så höll jag mig uppe för jag skulle på ett möte om universitetsutbildning i dag klockan 10 men den enda bussen som går in har man sadistiskt satt ut klockan halv nio på morgonen så jag gick till bibloteket där föreläsningen skulle hållas och såg att de inte öppnade förren halv tio! wtf?! jag såg berg av fika som paserade de anställda innan de ens funderade på att öppna och resultatet blev att jag i stället för att se på de mumsande biblotikarierna gick in till toaletterna som fanns och sov där. ja. jag sov där i minst 45 minuter, halvt om halvt såklart, och jag säger det att man har ju inte prova på livet förren man sovit på en hård toasitts sitandes. dessutom plockade jag upp den roliga faktan att bibblans toaletter har rörelsesenosorer för att inte dra med på strömmen, inte vet jag :P och att det tar exat en minut för att lyset ska släckas och om du rör dig långsamare så startar de inte upp igen.

känner mig grå i dag oxå, blev filmad eller liknande på den där föreläsningen såklart.... och jag bara neeeej när jag såg mig sig i den där jäkla skärmen, ser ut som en jäkla junkie när jag inte har sovit och får väl tacka gudarna att de inte är rödsprändga, men det brukar vänta tills man är uppe på det tredje dygent.


har bestämt mig för att jag ska ha Katy Perrys skiva men såklart så finns den inte i härnsöand... typiskt. rena rama turen att Breakning Dawn ens kommer hit och jag står ju fortfarande i turlista. jag pallar inget mer. eller jo det göra jag när jag tänker efter.


hade ganska roligt i går då det finns en viss chargong i min udda familj som (jag älskar och tycker äger alla andras familjer förutom ett undantag;) du vet vem du är) menas med desto elakare saker du slänger i ansikte på sin närmaste, det mer roligare har du och den som blir förolämpad. en kul sport som egentilgen inte betyder det vi säger, det är på skoj självklart men jag tror mannen (bland många andra som även gjord det) stirrade bestört på mig då jag pratade i telefon men min bror och sa att jag skulle döda mamma i sömnen med en kudde.( tro mig, jag har andra på en lista om jag skulle tänka mig att göra något sådant och mamma kommer inte ens med på den verkliga kryssbocken.) jag skrattade, han skrattade, mamma skrattade men den stackars mannen stirrade förskräckt på det burdusa betende som han minsann inte tänkte låta sin femåring säga när han blev äldre, jag har bara roligare. en konstig grej med mig. jag älskar verkligen negativ uppmärksamhet på stan. sånt som får folk att viska och vända på huvudet, det är en liten adrenalinkick varenda gång jag har något som betraktas som konstigt i denna stad på mig eller vad jag nu gör, i en stad som lika gärna kunde ha rest tillbaka i tiden på mode och etc men skit samma. alla gör ju som de vill och jag är inget undantag. hehe


grät ett tag i morse. Men inte för anledningar som kanske skulle vara uppenbara.

puss

Av Sara Eliasson - 23 februari 2009 15:18

detta blir ett kort inlägg som svar på visa människor.

1. nej vi behöver ine börja något.

2. vi kan lika gärna avslutade det hela.

3. jag hoppas......


att du................................................
......... känner dig nöjd med ditt liv. för jag kommer inte att finnas med i det längre.

Av Sara Eliasson - 18 februari 2009 15:06

 thought I was a fool for no-one
Oh baby I'm a fool for you

= kärlek

jag älskar den låten så jag blir glad varenda gång när jag hör den och jag brukar inte gilla den sortens musik eller röst men tame tusen, den e bra:D


har varit på af i dag igen det tar aldrig slut men jag har iaf fixat papprena till försäkrningskassan och ska söka lite jobb hehe men det är en heeemlis.


jag vill verkligen spela left for dead nu jag blir galen på att jag inte får döda zombiers.

 puss

Av Sara Eliasson - 17 februari 2009 12:07

jaja det är somdet är här sitter jag och skulle vara duktigt och var på arbetförmdlingn och sen så visade det sig att jag nu inte behöver gå ditt för att de som skulle föreläsa är sjuka. suck suck suck nog för att jag är glad att jag slapp höra på massa tjat om en massa jobb och dittan och dattan, allså det är ju bra och veta men det blir ju bara samma heela tiden tills jag nästan går ner i atomer och försöker att inte gäspa allt för mkt under deras föreläsning.

så nu sitter jag här, och inte kunde jag få tag på den boken jag ville ha heller och nej det är inte en twillight bok så ni kan vara lugna, jag tänka bara ägna mig åt lite slöläsning och bara ta det chill och hittade en bok i går som hette russka men den är ju så seg och man måste hela tiden kolla på släkträdet för att fatta vart man är i för generation, jag kan säga att de som tyckte det var jobbigt i min klass att fatta svindlade höjder i den nerkortade verisonen skulle ha gett upp efter ett par sidor( inga namn nämnda) och lämmnat tillbaka den på stört.

ska vara med lisa i dag sista dagen innan hon drar hem till växjö och jag kommer att sakna henne min lillsis D: men nåväl hon kommer ju tillbaka någon gång i alla fall.

och i går var det verkligen kallt, jag höll verkligen på att dö och sommnade relativit tidigt till jurassic park som gick runt hela natten och jag vaknade lustigt nog till samma stället som jág hade sommnat till :P

verkar ha en förmåga att kunna göra så , der ett mönster, är exeprt på att pricka in exat samma ton och slinga på en låt och jag klickar på spelare framåt:P hahaha magicXD

måste bara få förklara en sak vare sig ni bryr er eller inte om en sak som jag får shit för ofta. varför sara gillar slipknot.

jo så här är det lilla billy, sara har sedan fjorton års ålder blivigt matad av olika personer av just den musiken och i dag så gillar hon den och slipknot råkar ha en ovanligt bra sångare, corey taylor och ett sound som jag uppskattar, sedan så får jag gåshud av att lyssna på texterna då de ofta handlar om mer än att blabla du ska dö..... jösses. och inte helelr om någon jävla kärleksmörja, I despecie lovesongs and love these days.

men iaf som alla vet som känner mig så älskar jag att läs om seriemördare och jag vet att det är en sjukligt beetende att vara besatt över dem och jag vet många sätt numera hur man kan ta ihjäl en männsika på konstiga sätt som får Saw filmerna att lika en disenyfilm hahaha men iaf så jag vet inte när jag lyssanr på slipknot så förutom att de är bra och äger så blir jag lixom intresserad av själva texten som jag alltid blir av låtar och en av dem är ju nameless, seriöst den låten blir man bara så peppad av och vad den handlar om låter jag nog er ta reda på själv. och nej jag lovar på heder och samvete och det skulle råka vara några riktiga hängivina slipknot som råkar att läsa detta, jag kan fler låtar än duality och wait and bleed.


sidofakta - majoriteten av kända seriemördare är medelålders vita män med antingen både transexuella och homosexuella drag eller något av dem och lever oftast ensam.

 jag anser att det måste finnas kvinnliga seriemördare och har letat upp ett par men de har inte åkt fast lika mkt tydligen. min favorit och personliga seriemördare var Ted Bundy som var snygg, smart, framgångsrik och älskade att döda kvinnor och flickor. hans slutgiligta bevisnig till att åka in i finkan var ett bett från hans tänder på en av flickkropparna man hade funnit. hihi


puss på er alla sötnosar <3

Av Sara Eliasson - 16 februari 2009 14:10

Kommer kanske som en chock för de flesta not men mitt liv baseras på musik som man kanske fattar då hälften av mina bloggtitalar handlar om rader som jag har tagit från låtar som jag lyssnar på som tex denna här som jag har tagit från the fallen med franz ferdinand fast jag har översatt den såklart.

lyssnade på en låt som jag borde har lagt mer märke till när jag stegade ut i snöyran i morse för att gå och fika med lisa, Pem och bossan på rutiga duken(  mysigt och tydligen så säger jag roliga saker :P ) låten heter Anna och är med HelloSafride som jag har lyssant på i flera år så varför hade jag inte lyssant på den låt som de flesta redan kan? ingen aning men man blev lite ledsen av att höra på den men det var endå ett fint sätt att beskirva hur man känner sig då man blivigt dumpad i stället för att bara cry me a river! hehe interskämt som ingen fattar, im sörry^^

men visst är det inte lite lättare att ta de där tunga stegen i snön som far runt en likt irriterande mygg och man känner hur skorna fastnar nästan i den meterhöga snö man måste trampa i då de har glömt att skotta. (det värsta är att jag kanppt överdriver.) och så helt plötsligt så kommer Sexyback med justin på och stegen blir genast lättare, det blir soligare och man känner sig nästan snyggare när man försöker att kämpa sig igenom blåsten på nybron som aldrig slutar. jag vet inte vad ni tycker men hela mitt humör blir faktiskt förändrad av att lyssna på en låt och jag använder mig oftast av låtar när jag skriver för att komma in i en viss stämmning till att det nästan går till den gränsen att jag måste ha en speciell låt till ett stycke som jag läser om igen, man blir aldrig nöjd.

var i sundsvall med sis i torsdag och var jättearg över att jag var tvungen att lämmna en jättefin rosa tröja kvar som var såååååå fin allså! jag bara - jag vill ha den! men vad gör man som stackars fattig arbetslös? man ser på det fina plagget och bara suckar. var och käkade med lisa oxå.. hehe (host)

och sen såg vi på en brittisk film som hette happy go lucky - varning för dålig film. jag och lisa var de enda i hela biosalongen tillsammans med tre tjejer över oss som aldrig höll käften och en man som gick efter halva föreställningen, varöf rgjorde inte vi oxå det? och sen på slutet när jag var nära på att sommna av utråkning av den knäppaste brud som jag har sett på en bioduk hade skratta klart nästan så kommer det in tre stycken killar och sätter sig på den första raden och ser de sista tio minutena, varför? och på en dålig film desutom? aja det får vara deras huvudvärk men jag måste säga at jag aldrig mer i mitt liv tänker chansa när det kommer till att välja en film utan att läsa vad den handlar om, jag har sett många bra alternativ filmer i mitt liv men det där tog verkligen priset, det finns bara en sämre film som jag har sett och den var från sjuttiotalet, dead buried.

på fredagen så var jag med lisa igen och såg på hennes pojkväns band subgigator, jag tror jag stavar det rätt? aja men iaf de var verkligen bra jag stod och diggade men som vanligt i det här länet så är det världens lamaste publik och efter de var på scen så kommer det något annat band som jag verkligen bara neeej döda mig jag orkar inte höra på det här, jag ser inte ut som jag kan lyssna på den sortens musik som speladed men jag klarar verkligen av vikingrock som är fanemig tolv minuter per låt, det kändes som det iaf och jag var såååååå lättad när vi kunde dra och det var svinkall när vi kom ut från domsaga där vi hade varit och drog till bandets replokal, vet inte riktgt vad som hände för jag hade inte ett dugg festarhumör utan satt mer och skrattade och de andra som var packade( ja lisa även du<3) och försökte först att få i mig sprit bara för att jag inte skulel frysa så jävla mkt men jag pallade det helt enkelt inte utan gav upp efter en halvtimme och bara försökte vara så snäll som möjligt mot de människor som var omkring mig fast jag inte var så förtjust i musiken som spelades, det går bra i doser men inte i från 10 på kvällen till halv tre på natten. överiga natten tänker jag inte ens kommentar då jag inte orkar att dra upp ämmnet ens en gång då jag bara kan summera det upp i tre enkla ord från min sida.


svek

kyla

tårar


det är det enda jag tänker säga just nu. och jag vill inte ha arga kommentar kan jag förvarna om för jag kommer inte ens läsa dem eller ens godkänna dem ungefär som att jag inte tänker bli utskälld på en telefonsvarare för saker som inte ens jag har sagt. så det så.


trots allt har det varit en bra helg med mkt hyperventilation och försök till leenden från min sida, jag tror verkligen inte folk fattar vad jag gör för att vara stark och hur sällan jag verkligen gråter. jag säger bara en sak. tack gud att det finns männniskor som verkligen bryr sig om vad som händer med dem iaf, specillt tack till Tobias som jag fick sova hos, utan honom hade jag nog varit en nyhetrubrik på framsidan av aftonbladet  på lördagsmorgonen.

även tack till den underbara bussvärlden som lät mig åka gratis från timrå till härnösand, du var oxå en räddande ängel.


faktiskt. varför är vi så jävla cynicka och specillt här i mellannorrland? det är helt otorligt vad vi försöker att vara som de i söder och tror att de är snäsiga och elaka fast det är tvårt om, jag ska aldrig glömma då jag var på liseberg under turist säsongen och en liten pojke ramlade ett par meter framför mig och alla bara stirrade på honom när han grät, även mina resekamrater och jag gick fram och tog upp honom och frågade hur det gick och vart hans föräldrar var någonstans, varför gör inte alla så? ska det gå en omtänksam på tio stycken otänksama personer eller? det är ju sjukt, var finns all jävla medmänsklighet i denna värld? Vart!?

men vem är jag att säga vad ni ska göra eller att vara mer snällare mot varandra, förståelse är det sista som finns i en människas hjärta.

nej det är bara jag är bäst fuck the rest. jag säger fuck you för din egocentrikshet och trångsynhet - mer öppenhet i världen!

vIVA lA vIDa!


Av Sara Eliasson - 10 februari 2009 14:41

Nuså, du borde vara nöjd med min lisa för jag har nämilgen kört den där låten med gaga som du sa var bra så nu är det bara att köra på då jag tryckte låten på repet i går och körde den i flera timmar;P

en vanlig dag, arbetsförmedlingen, solen i ögonen medans jag gick in hemifårn, var inte av fri vilja dock då jag var pank men på den ljusa sidan så var det bra då jag måste bli van det igen, herre gud allså, förut kunde jag köra två vändor per dag och nu kanske det blir en varanann vecka men okej alla blir ju lite chockade då det är en mil fram och tillbaka men alla som går en sträcka tusen gånger fram och tillbaka vet att man blir van och att man inte tänker på hur långt det är. och sedan är det ju inte så långt  bara det att när det inte finns gatulysen där jag bor mitt ute i skogen och det spökar lite varstans( true) när man går där i mörkret på en onsdagskväll för att bussarna slutar att gå klockan 5 på eftermiddagen så kan man bli ganska förbannad. men nu har jag inte kommit för att klaga på det som jag kan göra i min ensamhet.

det enda som kan vara kul i dag är min nya jacka, woho:) och kanske det att jag får se lisa på torsdag med hennes secret som hon vägrar att säga vad det är fortfarande, driver mig till vansinne:P

pratat lite med elin, tyvärr elin så ringde du precis minuterna innan min föreläsnig var klar bara satt du vet, jag dissade dig inte.

och sen har det ju snöat så in i himmeln, vilket påminner mig om en bra låt som jag älskar men alla andra bra nono ungefär, men det struntar jag i, man håller modet  uppe när man har snö upp till midjan och sjunger - Like the sun I will steal eraly morning'' hihi^^ underbart, fixade till och med the corner men hittade inte painted by numbers vilket är synd då en låt som jag älskar finns på den och nej det är inte wonderchild. jag pratar om Christian Walz så alla vet.

håller på att dö av att vänta på Breaking Dawn, varför tar de inte bara en pistol och skjuter mig i huvudet och får det gjort? DENNA TOTYR är outhärdlig.

får roa mig med crap som Tom Cruise filmer vilket jag måste säga är en usel regissör och jag led genom hela mission inpossible 2 som han hade gjort.... jag bara nej nej nej nej. försök inte mer Tom du kan inte även om du har en partner med dig, jag tror ochså att jag kommer att drömma om han snart oxå med tanke på att jag haft ett maraton med snubbens filmer och jag vet inte varför men det avslutades i alla fall bra med wars of the world fast jag och magnus bara satt och skrattade åt dakota fannings roll som måste vara cp då hon skriker för minsta lilla och sonen som spelas av vem vet bara

- jag vill kriga! jag vill kriga! maniac 

jag måste få poängtera att det är löjligt att göra en unge på 8 - 9 år som ska vara snusförnuftig och sedan bara skriker som en vettvillig för att allting är så hemskt, den enda som är bra är Tom Crusie, den enda rollen han är bra i, god damit. om min pappa kunde vara som han så skulle det vara en jäkla uppgradeing iaf, och det är massa gnäll ocså, bla bla jag har det hemma och tivo och det enda med det fjärde, de kan ju prova att vara gatubarn- snorungar!

saknar min ponny redan. buhu. han klippte mig snesigt värre så jag äntligen har fått den frisyr som jag velat att ha sedan jag gick i nian. jag tänker aldrig mer betala en frisör att röra  mitt hår igen nu när jag har en egen;)

blev avritad oxå och det var löjligt hur lik jag är en vis person, som jag inte vill vara lik, jag vill inte vara lik någon av dem. jag vill bara mig själv. snälla sluta säga att jag är lik. jag vill vara en egen individ.

men nu så måste jag väl sluta, kan inte var ahär hela dagen, hehe puss

Av Sara Eliasson - 3 februari 2009 15:27

okej nu var det ju sjukt längesedan jag skrev jag vet det och förlåt till alla er som har orken att följa min blogg men jag har ju som alla vet inget internet hemma annars skulle ni bli bombaderad med åsikter om både högt och lågt och gud vet att det ska ni inte behöva ta från mig.

och i dag ska ju mamma i väg oxå jag hoppas att hon får en bra födelsedag i stockholmo där hon trivs bäst egentilgen. jag undrar varför man fick den ruttna iden att flytta till härnösand? hm. aja jag ska inte gnälla om härnösand något mera. alla vet ju vad jag tycker om min hemstad.

har varit hos elin ett tag det var roligt måste jag säga fast jag typ städade åt henne men det var ganska avkopplande, jag menar ju inte att hon har stökigt utan bara det som jag hade haft och sådant, man får ju inte vara allt för lat när man är hos någon annan vetja;)

längtar tills om en vecka för då kommer lilllisa hem igen:D me mutcho happy över det:D hon har ju en överraskning som hon vägrar att berätta vad det är på torsdag, jag är nervös men road över hennes upptåg<3

sen på fredag kommer min lilla ponny hem oxå för att ge tillbaka min bok om Twillight. ser du jag har inte tjatat så mkt om den filmen men jag måste ju säga att jag snabbt gav upp tanken att vänta på den svenksa verisonen och står nu i kö för att läsa den engelska i stället. jag klarar inte detta längre. jag vill veta slutet! vill! nu! ;P

gjorde ett stort misstag i morse oxå, jag fick den jättesmarta iden om att jag skulle föna håret upp och ned. belive me. ingen bra ide. så nu ser mitt hår ut som om jag var med i hairspray med den där jäkla frisyren som Tracy har. plus att jag har ingen mössa att täcka skiten med och jag han inte fixa om håret. det gör jag aldrig mer om. never ever.

sen har vi kommit till min favoritbit. saras klagar stund.

ämmne. kyla.

jag hatar snö! jag hatar kylan! jag hatar vintern! jag hatar allt som är kallt och blött och bara elände. nej.

A Camp - Stronger then Jesus<3

Rihanna - Brekin dishes<3

Paramore - Decode<3

Agnes - On and on<3

Franz Ferdinand - The Fallen<3

The killers - When you were young<3

My Chemical Romance -Ghost of you<3

Johnny Cash&June Carter - It aint me babe<3 sjunger jag på heeeeela tiden btw;)

och allt Katy gör ÄGER!<3 puss ( förutom UR so Gay)

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards