Alla inlägg under september 2011

Av Sara Eliasson - 30 september 2011 00:13

  sara  -  en lipsill i natten.

jag flippade planlöst omkring, som man gör när man legat sjuk i sex dagar och fann kanalerna mer tråkig för varje blip, men då upptäcker jag denna film, en film som många tyckt att jag varit knäpp över att inte vilja se eller aldrig sett så jag tänker what the hell, med lite tur så fördriver jag tiden iaf.

en kvart senare.

mina snytpapper får tjäna till att torka bort de återkommande tårarna som strömmar ner för mina oförberedda kinder, jag hade tänkt att slöa, inte gå igenom en känslomässig storm då jag slog på något som skrek romantik över det men icke.

45 min senare.

jag har lugnat ner mig lite, skrattar lite åt båt-scenen och irriterar mig på att mannen hon träffar spelar pappa till huvudrollerna i min favoritserie supernatural och funderar på om det är dags att koka nytt te för den fjortonde gången i dag.

2 timmar senare

då var det kört igen, jäkla irlänska landsbyggd, jäkla underbara manus författare, jäkla Hillary Swank och Gerard Butler, känner mig utorkad efter den åttonde gråtanfallet och känner mig trött, jag sov vid halv tio i går men jag vägrar att ge upp nu när jag dragit mig igenom filmen, jag ska se slutet!

2 ½ timme senare.

holy cow, slutet var bra okej okej kanske mer, men ärligt talat om jag var Holly, hade jag nog bara gjort lidande kort och satt en colt i munnen, så romantisk är jag!:D

(smaken av sarkasm sitter i hoppas jag, men seriöst.. eller?)


puss

Av Sara Eliasson - 28 september 2011 15:05

jag vet, det är andra dagen i rad som jag använder en fras med ordet gud, well god, stäm mig vetja.

sitter i soffan, snorar, suckar och önskar att feberhelvet kunde sänka sig, frukstansvärt frustrerande att behöva gå runt som en zombie, blev precis sjukanmäld fram tills på måndag så med lite tur så har jag hunnit riva ner tapeten med naglarna innan fredagen kommer!:D

funderar på om man ska slå på nån film eftersom det är typ det enda som går att göra nu, det och att sitta på youtuba och troll people, fast endå jag tycker de förtjäänar det så då är det rättvist^^

hittade en gubbe från england som satt och tjafsade om om sverige att vi är det första landet som skulle bli islamskt, tycker att han var dum i huvudet personligen eftersom han påstår att vi förlorar en nationalitet som faktiskt är uppbyggd på franrike,tyskland och holland mer eller mindre för bara ett par hundra år sedan, jag är stolt över att vara svensk och älskar sverige precis som det är, med allt som kommer med det, både bra och dåligt.

så det så.

:D

 nu ska jag snora vidare och se om det är någon som  har kommit med något dumt argument, jag älskar när de inte ens kommer i från sverige men ändå ska stå men nån jäkla pekpinne och peka ut vad vi gör fel, se på ditt eget land först din sprätt!

puss

Av Sara Eliasson - 27 september 2011 13:55

har gett spotify en chans till, sen att jag säkert kommer att vilja tugga upp det när det börjar att krånga igen tar jag när det kommer, sitter hemma rastlös med näsan som en tappkran, ont i ryggen och en rungande feber som skulle få den mest inbitna hashskalle att se nya färger, tur att det finnsIpren så man slipper det värsta iaf.

har äntligen sett Rocky Horror Picture show, jag var måttligt inponerad men musiken är ju som tur catchig, annars hade jag nog stängt av efter 30 min, medusa effekten jo jävlar xD


helgen spenderas i gott sällskap i timrå och enrundtur på sundsvalls nattliv innan jag panikartat insåg att bussen hem till hsand skulle gå om 5 minuter när jag stod på dansgolvet efter att ha blivigt rånad i baren, jag betaler inte sånda summor igen när du kan supa hemma, jag hittade en rolig combo oxå baccardi razz och apelsin juice! jag tycker att jag borde få den uppkallad efter mig xD

nej men allvarligt, det var perfekt för mig för att det sura slår bort det där äckelsöta som är i razzen, tjing>:D   jag och lisa, sisters in arms and boots;D


lyssnar på en spellista som jag gjorde för typ 3 år sedan, nja vad säger  man, känns nytt fast ändå gamalt, god bless kamrat när man har tråkigt, finns alltid nån knäppis  man kan  driva till vannsinne:P

åh violett hill<33 den är ju bara sjukt bra, helt enkelt!

läst klart Livet deluxe i går eftersom när man är sjuk så gör man allt för att fördriva tiden, jag är nöjd med slutet ( om det nu är det) och jag blev flera gånger full i skratt då Jens Lapidus referar till sig själv i böckerna, en film på bio i boken, snabba cash 2, sen om jag tycker att det är oengagerat att bara lägga till en 2a i stället för att ta titeln från boken( aldrig fucka upp) som jag oxå slukade mig igen för ett tag sedan och jag vill bara sägaatt jag är en de människor som hatar deckare men  Lapidus, han är fan för alla!:D


Emliys in heaven kom precis upp vilket påminner mig att min kära vän Emelie Larrson fyller 21 år i dag, vi niger, bockar och gratulerar till damen som bosatt sig i umeå, habby b-day babe!<3

  





nä nu ska jag språkas med bror min:;O

puss

Av Sara Eliasson - 22 september 2011 10:02

en start på dagen med att springa ner till jobbet med regnet i ansiktet kan ju vara uppfriskande och tro det eller ej men i dag var en sån dag då jag inte svor de mest barnförbjudna ord över att ha vädret emot mig, life is lookng brighter.

jag vet att min titel är inte så ''glad'' men jag har ett stopp rent mentalt och då tar jag bara det som kommer upp, håll till godo!


i dag så blir det lisa! yey!^^ vi ses egentlign för lite i mina ögon men man får ju tänka på att alla försöker ju överleva och inte kan segla runt i en liten macka på köpmansholmen och tänka på sin nya blondering ( haha lisa, ser du, brunettes är coolare och roligare;D )


jag som gammalt falloutboy fan hittade i  dag patrick stump egna platta(sångaren i fob) och fick en smärre chock över hur alla ändra utseende hela tiden, i told you all he was the preyyt one, forget pete säger jag bara:P

  jag ska ge det en chans men gillart jag de inte då blir det samma dom som för Mcfly är jag rädd:p

sry om jag var starrstruk när jag var sexton och ett pa år framåt av ett annat band än det som spelas på radion^^

en del av mig saknar att vara yngre och en annan fnyser åt det, man ser bara det som bra när man minns och glömmer bort det dåliga, kanske ska man tänka på det dåliga med, fast då menar jag utan att gräva ner sig och tycka synd om sig själv, fick höra en historia av mamma i går som fick mig att storkna och att dö av skam en bit och helt ärligt talat får man vara glad att man inte var född då det hände, för gud vet att jag hade varit den första som emigrerade till sibiren om jag var tvungen att utstå dyliktxD


fick höra att min gammelmorfar var med i kriget oxå, vilken ingen har berättat för mig NÅGONSIN! nej berätta inte det för mig som har varit så djupt nere i världskrigena att jag nästan kunde smaka på det, gör inte det för gud skull:P

det kanske låter långt i från men eftersom gammelmormor lever så är det inte så långt i från för mig, syndromet av att det verkar vara populärt att skaffa barn tidigt i denna släkt, jag är dock undantaget^^ så det så:P


nej nu ska jag hem, byta om från mina ultrafula arbetskläder och träffa lisa<3

puss


Av Sara Eliasson - 21 september 2011 10:56

jösses vilken torrhosta jag har dragit på mig, hugaligen!

sitter och tittar lite på twilight, yes i will see that move on cinema, just you wait people:P

men jag ska inte blogga om det, om det verkligen är någon som är genuint intresserad av min åsikt om twilight(vilket jag betvivlar) så finns det inlägg för det med.

nej, i dag så blir det något annat, vad vet jag inte än, känns blankt i huvudet, det enda som surrar runt där är min önskan om att få börja plugga igen, men det är en annan historia, var iaf på gym för att hämta ut mitt betyg för ja, jag har slarvat bort orginalet och tusen andra saker som säkert är jätteviktiga men skit samma, när jag kommer in till skolan vad får jag se då.

jo, en massa, och då menar jag massa blonderarde tjejer, gick ett helt lämmeltåg nerför trappan när jag skulle dra, jag är djupt chockad, finns det ingen annan hårfärg för ungdomar 15-18 år? eller?

och alla pratar stockholmska på något sätt oxå, och då pratar vi inte om den sköna inbodda som jag tycker är mer rikgtigt personligen, nej, nu pratar vi rent brat-prat som strömmar igenom de fina flickorna med blonderat hårs munnar, är det så jobbigt att sticka ut? finns det ingen plats för individer i skolan?


Nej, det finns det inte av att döma i dag, förjävligt rent ut talat.

usch för kloner.


sedan ska jag bara säga att jag gjorde de stora misstaget att se vad mcfly hade gjort den sista tiden, ärligt talat, blir gråtfärdig då jag inser hur mkt de har ändrat sig och nej taoi cruz, du gör inte saken bättre. now fuck off! ( i ren gordon rameys anda, my new god^^ hihi


  saknar värmen, lisa, magnus och såklart jäntan på kortet, MADDE:D


vi syns i vimlet puss

Av Sara Eliasson - 17 september 2011 20:18

hej hej hej längesen som vanligt var det superlängesen som jag skrev, men men alla som väntar på mina sarkastiska kommentarer väntar alltid för länge;D


vaknade i morse med ett leende på läpparna då jag visste att jag kunde sommna om igen utan att jag behövde att gå upp, morogn fuck u! jag vill sova, inte gå upp och slava:P


har tagit ett beslut att jag tänker ge upp jobbet och börja plugga i stället, nu är ju frågan vad, har 3 val


krimolog -  mitt först tväsäkra val, nu.... mja, det värsta är att det är LA noir som har fått mig att tveka, jävla skitspel, de ljuger visste de även fasten det blir fel.

grr^^


lärare, historia svenska engelska, men men men jag vete fan om jag skulle klara av den tanken att förstöra en elevs liv genom att sätta IG på denna. huga.

sen att jag skulle få damp på ungar hjälper ju till^^


läkare - jo jag vet, det är klysha så det skriker, rädda världen etc men det verkar faktiskt roligt och efterosm jag har gått omv. så har jag endå en försmak på vad det endå gäller, jag säger, varflr bli sjuksköterska när du kan ta det hela vägen, men lets face it, om jag ska bli läkare så är det seriös plugg som gäller, and i mean aerious. pust........


nästa helg blir det utgång, i dag har jag i ren nostalgianda suttit på golvet framför tvn hos mormor och sett på Bolt, gråtit lite över att katten i filmen är så lik min kisse som e död=( miss you lillan

men iaf så var det sjukt mysigt, jag tror folk underskrattar hur mysigt det kan vara att mysa ner sig som jag och lisa gjorde tex förra helgen på henes balkong med utsikt över fjärden med ett glas vin i handen och fantomen på opera/mcfly/allmän sara och lisa musik i bakgrunden och en MASSA prat, Lisa du är bäst!


snart kommer min lilla ponny och draghästen madde tillbaka, börjar redan fundera på julklappar och känner vuxenpoängen trilla in eftersom det är mitten av sep-_-

hahahaha


  see ya bitches in hell, puss

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards