Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Sara Eliasson - 11 maj 2009 00:46

( Stream of consciousness )  - ish

lilla sara på sin stugkant ja henne ska ni passa er för hon varken hundar eller barn som säger hej.

hon är fåfäng som de flesta och gillar att shoppa kläder.

för det e nog de roligaste som en människa kan tänka sig.

hon är vacker i dom flesta ögon som ser henne men de kanske inte tycker att hon är tillräckligt snäll.

så pratas och de viskas i den lilla, lilla staden om man undrar inte hon är utan dömer rakt på sak. men tror ni att sara bryr sig ? nä då trodde ni faktiskt väldigt, för en åsikt om att fördöma är inte värt ett skit.

så på natten är hon vaken och gör nog som alla andra, hon tänker på livet hur allt kommer sig. men varför dör då vissa alldels för tidigt när en del som borde dött lever kvar i en evight?

ja såna kan man höra som susar i hennes huvud, men mest på natten när ingen hör dem och alla tror att man är normal.

så den sara som ni ser hon är exat likdan som du, hon bara undarar varför man inte kan vara snäll gud?

eller va nu den där gud eller vad han så ond, som de sa i skolan på medeltiden? ( xD)

eller kommer man till grytan som de kallar för helvetet? eller susar jag kring träden med en fjäder om en hjälp?

nej man kanske ska ta ner de konstiga funderinga, som hänger jämt i luften när man varit lite själv.

för man ska vara som alla andra, ja det ska man vara för annars så kommer staten att sätta stämpel på dina barn.

för man ska vara och bara lida i det tyst så ska det va. om man blir av sin man då ska vara så tyst och glad. för vad händer om det kommer att det splittrar familjen? jag vad händer med famlij byggt sin grund på allt?

ska vil lida i det tysta med männsikor som gör så dåligt, kanske super eller slår oss eller kallar oss för namn? ska vi ta det? är du säker? vill du verklgien ta det? att vara lycklig på utsidan, ja  det kommer med ett pris.

är du villig att betala, för att leva tröstlöst i allla dina dagar utan chans på ett lyckligt liv.

så du bara ha plastytans lena skärm? ja då vet inte jag vad som kommer härnest.

du har valt ditt liv, och det kommer inte tillbaka så när du har blivigt och är fast jag då säger.

du har valt. du har valt. man har alltid ett val som kommer när vi minst anar med vi vet att vi måste ta det då.

så du har valt nu, känns bra nu ? känns plastytan säker? eller kommer den att spricka av den värme jag skänker dig.

är det jag som är dum att vilja vara lycklig? inte leva efter plastens lena yta för säkerhtets skull.

det är inte mig som det är synd. du har valt, du har valt. jag tycker varken synd människor eller dårar.

som har valt fel väg, ja jag hoppas du är lycklig i det vackra lilla falska uppbyggda plasthus.

kommer ångest? kommer ånger? ser du var fult plasthus blev i värmen av en tänkade människa.

och jag skrattar och jag gråter och känner som en människa att jag har valt rätt i mitt liv hittilis, för jag existerar och jag är självständig och jag har inget beroende av någon eller något för att släta min fina plast.

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards