Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

staden ingen längre vill vara, härnösand.

Av Sara Eliasson - 12 maj 2010 11:22

en dag andas du, den andra är du död.


finns det något så onödigt i mina ögon är det när unga människor dör.

kan fortfarande inte förstå att i går klockan sex på kvällen blev tre personer mördade, inte mindre än 500 m från mig.

i härnösand, jag menar come on. det här är en småstad! vi ska vara ignoranta, fira midsommar med hela våra hjärtan och aldrig misstro vad kommunalpolitkerna påstår.

det ska eller det får inte ske trippelmord, det känns som vi blivigt nedgraderade till knutby.

nog för att knutby är en helt annan sak men ni  fattar vad jag menar, nu kan iaf bjästa andas ut för ett par sekunder då ett samhälle som försvarade spolingen som våldtar flickor fick fristad(obs jag byr mig inte om att alla inte stödde honom, ingen gjorde någon,det ärfan värre än att hjälpa honom)


av vad jag fick reda på fb i morgon( yeah, en liten stad, man får reda på allt fortare än man kan blinka) så skulle det varit en 60årig man som gjort det, det jag inte kunde sätta ihop i mitt huvud var hur en äldre man som borde vara orklös kan ha ihjäl 3 personer som är på toppen av sin fysik.

hm, det vissade sig att det vara minst 2 personer till inblandade, suprise suprise.


egentligen så är inte jag så mkt för att helgonförklara människor som har dött, har jag inte gjort det för de andra som har dött de senaste åren så tänker jag itne göra det nu heller.

kan däremot säga att jag tycker det är fruktansvärt och fullständigt onödigt att ta dessa människor på deras liv.


okej,  jag vill faktiskt inte framstå som hjärtlös för det är jag verkligen inte.

jag sörjer att liv var tvungen att spillas men i risk med att även dushbags och skanks dör så kan jag inte hedra personerna personligheter.

är det någon som förstår vad jag menar, man kan gråta över en druknad 3 åring( vilket jag gjorde när jag var sex år) men man behöver inte känna pojken eller dess familj.

jag sörjer mer livet och chansen till vad de kunna gjort med deras liv än deras personligheter då jag inte kände personerna i frågan.


pack.


gick upp på kyrkogården för någon vecka sedan med leila och kom till minnas att jag faktiskt gått förbi gravstenen av Sara som böev mördade under 80-talet då mamma var ung,(ja mamma du är fortfarande ung, 40 är det nya 20 = NOT!) haha

vem kommer i hr henne? vem kommer i håg att hon blev mördad och stycken för mer än 20 år sedan?


ingen?


verkligen?


ingen?






I Rest My Case, Your Honour

puss






You treat me just like another stranger, Well it's nice to meet you sir, I guess i'll go, I best be on my way out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Eliasson - 11 september 2015 12:59

jag känner mig så otroligt ensam utan min fina fästman att komma hem till efter jobbet, men jag vet att han älskar hålla på med militären så jag antar att det som gör han lycklig gör mig lycklig. helt otroligt att vi har klarat ett helt år och en m...

Av Sara Eliasson - 14 juni 2015 10:59

Wow vad jag inte alls bryr mig om att lisa holm är död. Finns 5 minnes grupper! 5! Lol som hon kan se dem liggandes på bårbordet. Jag blir äcklad av att se folk som försöker få pk poäng av någons död. För lets face it, unga människor dör en hemsk d...

Av Sara Eliasson - 7 maj 2015 21:52

tja så jag testar saker, kollar på hockey spelar carrie underwood för mig sj och njuter av att börja kunna andas igen efter två veckors förkylning. fundera lite på varför så få gillar country, kanske för att de är så gammaldags för de flesta, tr...

Av Sara Eliasson - 25 mars 2015 21:54

egentligen så handlar det inte alls om att jag inte har lust, det är mer om att jag är övertygad om att jag en dag kommer säga något orespektfullt/sant (alla gånger sant, c'mon its me) mot någon som är i min omgivning. faktiskt så kliar det litegra...

Av Sara Eliasson - 29 december 2014 23:21

insåg att jag sjunger igen, har efter en smula klagan från robert om att jag varit tyst länge börjat igen, lite skumt från början, när det en gång varit som att andas för mig, men nu är det i gång igen, jag kanske inte tänker göra det på beställning ...

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards