Alla inlägg den 13 april 2010

Av Sara Eliasson - 13 april 2010 16:42

hejsan, nu blir det till att blogga i dag även om jag inte har mina glasögon på mig så det kanske finns mindre saker i det som inte stämmer men jaja, och ja. jag har glasögon.


efter att ha undviken solen ett bra tag och allmänt bara kört min go wih the flow stil så kände jag att i dag skulle det minsann komma sol på sara eliassons hud även om jag inte har en chans att bli minsta brun. ever.


men iaf, när jag gick där ute i solen, vilket jag kommer att göra sedan efter jag har bloggat klart så kom jag att på att tänka på en sak, som jag alltid gör.

haha

varför åh varför i hela fridens dagar måste alla se ut som de precis har klivit ut ur en stylist/skönhetsalong?


jag ska förklara hur jag menar, tex så har jag mitt hår uppsatt, det är inte fint eftersom jag sovit med det och jag har ett par träningsdojor som inte alls passar till mina slitna fula svarta mjukisbyxor som inte heller matchar till min svarta jacka som jag ärligt börjar få folk i hsand att tro att jag är en djävulsdyrkare? hahaha ignorent people is the best:D


iaf, där gick jag, inte alls uppiffad what so ever, men alla andra verkar vara det som om det skulle till freaking oscarsgalan, jag menar hallå, det är tisdag, du jobbar etc etc. vad fan ska alla göra som plattat sönder håret tills att det blivigt ris eftersom de redan har sådant tunt hår. vad ska ni göra? vad?


det värsta är att jag dömer, som alla andra, jag ska inte vara en hycklare och säga att jag inte gör det, alla gör det mer eller fucking mindre.

men.

jag såg en/flera tjejer och killar på stan i dag, det hade på alla konstens regler gjort sig ''snygga'' men allt som kommer i mitt huvud är


  •  ah, vad synd att hon/han var så ful att ingenting hjälper.
  • shit, hon/han ser ut som någon jag sett tusen ggr.
  • hjälp! det finns kloner överallt!
  • men allvarligt, nu får de banne mig lägga av!

som jag har sagt tidigare så var jag när jag var yngre livrädd för att bli bedömd och allt det där andra skiten som man genomgår när man är yngre, ärligt talat vet jag inte om jag ens hade tid att döma andra när jag sjäv var så upptagen med att undra vad andra tyckte om mig.

så egentligen. om du nu klär upp dig, sminkar dig eller vad fan du  nu en gör så gör det för att du ska må bra av det, jag skulle aldrig i mitt liv ens slänga på mascara bara för att andra människor ville det eller skulle håna mig om jag inte gjorde.

fuck u all säger jag bara då^^


så  nästa gång ni ser mig oavsett om jag har smink eller inte på mig så kom i håg att jag bär mitt smink för mig likaväl som jag bär mina mjukisbyxsor.


om inte annat, är du dömd att vandra en ensam väg genom livet även när du är med andra.

nu ska jag ut i solen och gå upp till kyrkogården:D


puss

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards