Alla inlägg den 14 april 2009

Av Sara Eliasson - 14 april 2009 19:37

haft en sjukt skön dag i dag.

var jättefint väder och allt var bra när jag för första gången det här året drog fram cykeln och trampade in till stan för att gå till AF och vara på en av deras föreläsningar... snark.

hade inget att göra efter det utan bestämde mig för att sätta mig på trappan vid nordea på torget och sola lite och kolla på folk, det var lunchtid så det var ganska många ute och alla hade jackorna vid armen och såg allmänt nöjd med  en glass i  handen och jag smälte nog in med mina solbrillorna när jag satt och pratade i telefonen i solens varma sken.

sen drog jag på mig mp3 och blev jätterädd när det kom en man rakt mot mig som bara stirrade mig i ögonen( jag hade solglasögon på köpet till och med ) men gick förbi och jag andades ut och fortsatte att lyssna på min musik innan jag bestämde mig för att det var dags att göra något annat och när jag rest mig upp kommer mannen fram ( som var runt trettio år ) och börjar att försöka prata med mig och jag bara, okej... walking away nu. tror du inte aset följde efter mig?! joo såklart, han babblade på och jag bara var tyst och bad till gud att han skulle försvinna och för att göra en lång historia kort var jag tvungen att be honom att gå, jag brukar inte gilla att vara otrevlig men den gången hade jag verkligen inget val.

mamma bara jaja, det var för att du hade en sådan kort klänning som han beetede sig så, men HELL jag ska kunna ha på mig vad fan jag vill utan att be om ursäkt eller bli förföljd bara för att jag råkade ha en kortare kjol! det är skanalöst, till alla som är män och läser den här bloggen. svaret är nej. tjejer vill inte bli våldtagna bara för att det har en kortare kjol, vi klär oftast inte ens upp er för er utan för andra tjejer som är rivaler.

som tur var stötte jag på emelie och anna mina räddare i nöden<3 och jag satt med dem på big boy och kände mig betydligt tryggare när de var i närheten.sedan gick vi tillbaka till trappan och satt där tills de skulle med bussen hem och jag drog hem med cykeln.

annars har det varit en bra dag<3

puss

Presentation


Så mkt och Så lite tjej som man bara kan vara.
det är nog en bra förklaring på mig.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards